۷ اشتباه مهم که امنیت گوشی را از بین می برد

۱کمیته رکن چهارم – تلفن های همراه که بخش عظیمی از اطلاعات شخصی ما را در خود نگهداری می کنند نیاز به نگهداری و دور ماندن از دست افراد سودجو دارد.۷ اشتباهی که شاید بسیار ساده باشد اما میتوانید حریم شما  را به خطر بیاندازد.با ما همراه باشید.

به گزارش کمیته رکن چهارم،تلفن های همراه که بخش عظیمی از اطلاعات شخصی ما را در خود نگهداری می کنند نیاز به نگهداری و دور ماندن از دست افراد سودجو دارد.۷ اشتباهی که شاید بسیار ساده باشد اما میتوانید حریم شما  را به خطر بیاندازد.با ما همراه باشید.

۱-فراهم کردن شرایط برای دزدیدن گوشی

در سال ۲۰۱۴ گزارشی مبنی بر سرقت ۲٫۱ میلیون گوشی در جهان منتشر شده است.دزدی که گوشی شما به آن افتاده است به راحتی میتواند باخبر شود شما کجا زندگی می کنید,کجا مشغول به کار هستید,به حساب بانکی شما دسترسی پیدا می کند.این را فراموش نکنید که در شهر های بزرگ بخصوص مناطق توریستی کانونی برای جیب بر ها است.گوشی خود را با قرار دادن در جیب جلو یا کیفی که بسته است از دسترس این افراد سودجو خارج کنید.با اندکی سهل انگاری حریم شخصی خود را به خطر نیاندازید.

۲-ترک کردن گوشی بدون قفل

اگر هنوز قفل گوشی خود را فعال نکرده اید در اولین فرصت آن را راه اندازی کنید تا اولین خط دفاعی را در برابر سارقین قرار دهید.در گوشی های اندروید با قرار دادن پین کد ۴ رقمی یا گذاشتن رمزی که شامل حروف شود بسیار مهم است.داشتن یک رمز با بیشتر از ۴ کاراکتر احتمال سرقت اطلاعات را کمتر میکند.در گوشی های اپل از آیفون ۵s به بعد میتوانید از تاچ آیدی یا قفل اثر انگشت استفاده کنید که بسیاری از گوشی های جدید اندروید هم دارای  این سیستم قفل گذاری  هستند که راهی امن و مطمئن است.

۳-ردیابی نکردن بعد از سرقت و فعال نکردن این قابلیت

باید با فعال کردن قابلیت ردیابی گوشی خود بعد از سرقت به پاک کردن اطلاعات بپردازید.افرادی هستند که با این امکان آشنایی ندارند.در اندروید با رفتن به برنامه تنظیمات گوگل با روشن کردن و اجازه دادن به  مدیریت دستگاه اندرویدی میتوانید گوشی را قفل و اطلاعات را پاک کنید و یا حتی میتوانید محل گوشی خود را بر روی نقشه مشاهده کنید.

در دیوایس هایی با سیستم عامل iOS قابلیتی پیش فرض به نام Find my phone به شما اجازه می دهد تا به راحتی موبایل خود را پیدا کنید.توسط حساب iCloud خود میتوانید بر روی نقشه گوشی را ردیابی,قفل و به پاک کردن اطلاعات بپردازید.

۴-استفاده نکردن از انتی ویروس

استفاده از آنتی ویروس در دستگاه های اندرویدی از ورود بدافزار ها به گوشی جلوگیری می کند.میتوانید از برنامه TrustGo برای اسکن کردن دستگاه استفاده کنید.لینک دانلود این برنامه در زیر قرار داده شده است.                                              

دسترسی بدافزار ها در محصولات اپل به راحتی اندروید نیست.

۵-استفاده از شبکه های Wifi رایگان

یکی از اشتباهاتی که افراد انجام میدهند به راحتی به هر شبکه وای فای رایگان متصل شده و اطلاعات خود را در دسترس قرار می دهند.به راحتی میتوانند از شما کلاهبرداری کنند.در فرودگاه یا کافی شاپ و هر مکان دیگری هنگامی که میخواهید وارد حساب های خود شوید مخصوصا حساب های بانکی بسیار دقت کنید زیرا شما را در معرض خطر قرار می دهد.

۶-چک کردن و وارد شدن به لینک های ناشناس

Phishing یا فیشینگ که شاید درباره آن شنیده باشید با ترفند هایی شما را مجبور به وارد کردن اطلاعات شخصی می کنند تا با نرم افزار های مخرب به حریم شما دست یابند.با کلیک بر روی لینکی که از شخصی ناشناس برای شما ارسال شده است میتوانید کنترل گوشی خود را به دست هکر ها بسپارید.از ورود به آدرس های ناشناس و مشکوک جلوگیری کنید.

۷-اپدیت نکردن گوشی و نرم افزار ها

یکی از راه های محافظت از گوشی بررسی تاریخ بروزرسانی سیستم عامل و نرم افزار های موجود در گوشی است.هکر ها با دستکاری و بهره برداری از نرم افزار های از رده خارج یا بروز نشده میتوانند به شما آسیب وارد کنند.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.