حذف ویروس اندرویدی بدون Reset Factory ! (بخش اول)

۱کمیته رکن چهارم – شاید باورتان نشود اما این تنها دسکتاپ ها و رایانه های رومیزی نیستند که ویروسی می شوند! که البته می دانید! شاید این جزء تنها مشکلاتی باشد که هیچ گاه راه نجاتی برای آن پیدا نمی شود.

به گزارش کمیته رکن چهارم،حالا خود مشکل ویروس به کنار، گاهی یک سری متخصص (کار بلد!) پیشنهاداتی می دهند که گویا در آن لحظه خود ویروس از گوشی بیرون آمده و می گوید من رفتم در افق محو شوم!

مثلا برخی پیشنهاد Reset Factory می دهند که خب مشکل خاصی را ندارد اما در این صورت کل اطلاعات شما از بین می روند. اما شاید ببگویید پس چاره چیست؟! در این پست عیدانه با برسام همراه باشید تا به چنین مبحث مهمی بپردازیم.
عیدانه ؛ حذف ویروس اندرویدی بدون Reset Factory ! (بخش اول)
ویروس اندرویدی
آیا مشکل واقعا از یک ویروس است؟

اگر تلفن همراه شما مثل همیشه عمل نمی کند، یکی از علت های آن می تواند وجود ویروس و ویروسی شدن آن باشد. این مسئله می تواند ناشی از دانلود یک فایل نامناسب، استفاده از یک وایرلس نا آشنا یا هک باشد. در این صورت باتری، اینترنت یا اطلاعات شخصی شما ممکن است از دست بروند.

البته همانطور که گفتیم هر مشکلی لزوما به خاطر یک ویروس نیست، بنابراین اگر مثلا اندروید شما به سختی بوت می شود یا ری استارت نمی شود، ممکن است از علل دیگر باشد؛ بنابراین درباره هر مشکل یک بار جستجو انجام بدید.

راه های گوناگونی برای تشخیص قطعی ویروس وجود دارد مثلا؛
۱) آیا مشکل دقیقا پس از دانلود یک فایل یا برنامه شروع شد؟
۲) آیا جدیدا برنامه شخص ثالثی (مخصوصا خارجی و چینی) را از جایی به جز Google Play دانلود و نصب کرده اید؟
۳) آیا تا به حال مجبور به لمس صفحه و دانلود و نصب ناخواسته یک فایل شده اید؟
۴) آیا این مشکل تنها در هنگام اجرای یک برنامه خاص روی می دهد؟
اگر پاسخ هر یک از موارد بالا مثبت است، شما به احتمال بالایی دچار یک ویروس شده اید. اما حالا که متوجه این موضوع شده اید بهتر است بسیار منطقی و بدون روش های سخت و خطرناک این کار را انجام دهید. بدون Factory Reset یا روش های عجیب و غریب دیگر!
نصب و اعمال یک اسکن از جنس Antivirus
ویروس اندرویدی

اولین گام، بررسی ویروسی بودن توسط یک آنتی ویروس قدرتمند می باشد.

در این زمینه نیز آنتی ویروس های گوناگونی وجود دارند؛ مثلا نوع رایگان آن در مارکت آنتی ویروس Avira و البته بهترین آن نیز که پولی هم هست Kaspersky است که البته متاسفانه یا خوشبختانه می توانیم بدون هزینه دریافت کنیم!

اکنون می توانید با استفاده از دو آنتی ویروس بالا که بهترین هستند، یا دیگر آنتی ویروس ها اقدام به چک کنید. به احتمال ۹۹% اگر ویروسی موجود باشد آن ها را پیدا می کنند، اما اگر باز هم چنین نشد، باید به صورت دستی اقدام کنید.

برای مطالعه این روش، یعنی روشی قدرتمند که ۹۹% از آن ۱% باقیمانده را پوشش می دهد، در بخش بعدی هم با برسام همراه باشید.

با ما همراه باشید!

منبع:برسام

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.