لذت وبگردی با ویژگی Smooth Scrolling کروم !

۱کمیته رکن چهارم  – با بروز شدن مرورگر گوگل کروم به نسخه ی ۴۹، قابلیت جدیدی به نام پیمایش نرم یا Smooth Scrollng به آن اضافه شد. این قابلیت موجب می شود تا در یک صفحه ی وب در هنگام پیمایش به سمت بالا و پایین به خصوص با چرخ موس، این کار با پرش کمتر، و به صورت کشویی انجام شود.

به گزارش کمیته رکن چهارم،اکثر مرورگر های دیگر در حال حاضر از این قابلیت پشتیبانی می کنند و اگر شما دوست دارید که این ویژگی را در مرورگر کروم نیز فعال نمایید باید به صورت زیر عمل کنید.

chrome://flags را در نوار آدرس تایپ کنید تا صفحه ی تنظیمات پنهان مرورگر کروم ببرای شما باز شود. با فشردن کلید ترکیبی Ctrl + F و جستجوی عبارت “smooth”، این گزینه را بیابید و با ری استارت کردن مرورگر، دوباره می توانید از مرورگر بدون این قابلیت استفاده کنید.

توجه کنید که هر گونه تغییر در قسمت chrome://flags ممکن است باعث آسیب دیدن مرورگر شود. دلیلش هم این است که غیرفعال کردن هر یکی از ویژگی ها باعث می شود تا مرورگر در یک فضای تست نشده قرار گیرد و به مشکل بر بخورد. هرچند که با این تنظیمات مشکل خاصی برای آن به وجود نمی آید.

smooth scrolling

علاوه بر این، گوگل ممکن است در هر زمانی از آینده این گزینه را لغو کند. اگر این اتفاق بیفتد، شما باید راه دیگری را برای بازگشت به همان پیمایش قدیمی پیدا کنید. اغلب کاربران پیمایش صاف را ترجیح می دهد، چرا که برای چشم آسان تر است.

هنگامی که کمی دقت کنیم، متوجه ویژگی های پنهان دیگری نیز می شویم، فقط باید بدانید که کدام یک چه کاری انجام می دهند تا به مشکل بر نخوریم 🙂

امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت برده باشید

منبع::MakeUseOf

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.