۱۸ Gesture کاربردی ویندوز ۱۰ ! (بخش دوم)

۱کمیته رکن چهارم – در بخش قبل ابتدا به یک تاریخچه مختصر راجع به ویندوز ۱۰ و جسچر ها یا همان حرکات لمسی کارا در ویندوز پرداختیم. دو مورد در قسمت پیش ارایه شد و ۱۶ مورد دیگر در ادامه برای شما  خوانندگان  نوشته می شود! با ما همراه باشید.

۳-زوم کردن

مانند زوم کردن در بسیاری از اسمارت فون های امروزی، در تاچ پدها نیز به سادگی می توان با کنار هم قرار دادن دو انگشت و کشیدن به سمت داخل برای زوم مثبت و به سمت خارج برای زوم منفی این حرکت را انجام داد.

۴-چرخش

با استفاده از دو انگشت و چرخاندن آنها در حول یک دایره می توانید آیتم ها را بچرخانید. البته به خاطر داشته باشید که هر موردی را نمی توانید در ویندوز بچرخانید.

اگر در برخی موارد هم امکان این ویژگی میسر نشد، شاید لازم باشد تا این گزینه را در ویندوز فعال کنید برای این کار می توانید به قسمت > Devices > Mouse & touchpad > Additional mouse options مراجعه کنید و این ویژگی را به کار بیندازید.

۵-منوی متن

ویندوز ۱۰

بیشتر تاچ پدها دارای یک دکمه راست کلیک نیز هستند. اما اگر تاچ پد شما این گزینه را ندارد و یا اینکه خراب شده، باید چه کرد؟ خب کار خاصی را قرار نیست انجام دهید، فقط باید به سادگی با دو انگشت ضربه بزنید. با استفاده از این حرکت می توانید منوی لینک های وب و یا فایل ها را در فایل اکسپلورر مشاهده کنید.

۶-نمایش تمام پنجره ها

در Task View جدید ویندوز ۱۰ می توان یک دید کلی از تمام پنجره های باز ویندوز به دست آورد و برای اینکار هم کافیست کلیدهای Alt-Tab را با هم فشار دهید.

تسک ویو می تواند در بسیاری از موارد واقعا کارآمد باشد اما راه ساده تری هم وجود دارد که می توانید به پنجره مورد نظرتان بروید و یا آن را ببندید. برای اینکار باید سه انگشت را به صورت همزمان روی تاچ پد به سمت بالا برای باز کردن و به سمت پایین برای بستن تسک ویو بکشید.

۷-مینیمایز کردن تمام پنجره ها

گزینه ی نمایش دسکتاپ به عصر دیرین یا حتی دیرین دیرین بر می گردد و به‌گفته‌ “وی” در بسیاری از ویندوز ها نیز بوده است! اما در حال حاضر یک روش جدید وجود دارد که تمام پنجره ها را می توانید با آن به صورت موقت مینیمایز کنید. می توانید با سه انگشت تمام پنجره ها را به سمت پایین بکشید تا مینیمایز شوند و برای باز گرداندن آنها نیز لازم است تا دوباره آنها را به سمت بالا بکشید.

لطفا در قسمت بعدی نیز مانند همیشه همراه ما باشید.

منبع:برسام

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.