۱۸ Gesture خلاقانه برای ویندوز ۱۰ ! ( قسمت سوم)

۱کمیته رکن چهارم – در دو قسمت پیش راجع‌ به جسچر ها و برخی از پرکاربرد ها گپب زدیم. امروز می خواهیم مجموعه ۱۷+۱ تایی مان را‌ کامل تر کنیم و در بخش بعد آن ها را به اتمام برسانیم. امیدواریم تا اینجا لذت برده باشید

    ۸-سوئیچ به برنامه ی بعدی

قابلیت حرکت بین برنامه های باز از طریق Alt-Tab  امکان پذیر است و این قابلیت بسیار هم کابردی است به صورتی که حتی برخی از کاربران بدون آن نمی توانند به کار ادامه دهند.

اما در هر حال یک راه ساده تر برای اینکار وجود دارد. استفاده از سه انگشت و کشیدن به سمت راست و چپ. با کشیدن سه انگشت به سمت چپ این برنامه ها به سمت چپ حرکت می کنند و با کشیدن به سمت راست نیز به سمت راست حرکتی می کنند.

۹-فعال کردن کورتانا یا مرکز اعلانات سیستم

کارهای زیادی را می توان با استفاده از کورتانا انجام داد، از وب گردی گرفته تا کنترل پخش موزیک. همچنین مرکز اعلانات سیستم نیز قابلیت جذابی است که با آن می توانید به صورت سریع تنظیمات را مرور کنید. هر دو این قابلیت ها با استفاده از یک ضربه سه انگشتی قابل دسترسی است.

تنظیمات تاچ پد ویندوز ۱۰ این اجازه را به شما می دهد که بین باز کردن کورتانا و یا مرکز اعلانات سیستم یکی را انتخاب کنید.

ویندوز ۱۰
حرکت های صفحه نمایش لمسی

اگر شما از صفحه نمایش های لمسی مانند تبلت ها استفاده می کنید، می توانید بخش زیر را دنبال کنید.

اسکرول کردن :

مانند اسکرول کردن در موس، می توانید در اینجا با استفاده از یک انگشت ضربه بزنید و مسیر مورد نظرتان را به جهت دلخواه بکشید. این ژست، تقریبا حرکتی جهانی است و می توانید آن را در صفحه نمایش های لمسی در دو جهت افقی و عمودی انجام دهید.

کشیدن و رها کردن

مانند انتخاب یک گزینه توسط موس و حرکت دادن آن، در صفحات لمسی نیز می توانید روی گزینه ی مورد نظر ضربه بزنید و بعد آن را به قسمت دلخواه برده و بعد رها کنید.

منوی متن

مانند گزینه ی راست کلیک، می توانید روی گزینه ی مورد نظر ضربه بزنید و نگه دارید تا آیتم های مربوطه آن نمایش داده شود. با این گزینه می توانید در مورد گزینه هایی که اطلاعات بیشتری از آن نیاز دارید استفاده کنید.

در قسمت بعدی و پایانی این پست به مابقی گزینه ها می پردازیم.

منبع:برسام

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.