آموزش حذف ویروس اندرویدی بدون Reset Factory ! (بخش دوم)

۱کمیته رکن چهارم – در بخش گذشته از مشکل ویروسی شدن تلفن همراه نوشتیم و راه های ابتلاء به آن نوشتیم که راه درمان هم دارد. همچنین چند آنتی ویروس معرفی کردیم. اما گفتیم ممکن است ویروس شما آنقدر قوی باشد که ۱% توسط آنتی ویروس ها شناسایی نشود (و در صورتی که واقعا مشکل ناشی از ویروس و فایل مخرب باشد)، مشکل همچنان پابرجا بماند. در این نوشته می خواهیم یک روش قدرتمند را درست مانند Safe Mode رایانه ها امتحان کنیم. پس لطفا با ما همراه باشید!

حذف دستی در Safe Mode

شاید اگر مثل من مبتدی باشید (بابا شکسته بند، شکسته نفس!) تعجب کنید که اااا… مگر اندروید هم Safe Mode دارد؟ پاسخ مثبت است! در همه حال و برای استفاده های گوناگون از Safe Mode استفاده می شود؛ مخصوصا در چنین مواردی که باید واقعا تنها به سیف مود تکیه کرد.

خب حالا مگر در Safe Mode چه کارهایی می شود کرد که در حالت عادی نمی شود؟! کاری که Safe Mode انجام می دهد قطع تمامی دسترسی های برنامه های شخص ثالث بوده و آن ها را از اجرا باز می دارد.
اجرای Safe Mode
ویروس اندرویدی

۱) در حالی که تلفن تان روشن است دکمه پاور را نگه دارید تا صفحه معروف Power off/Reboot را مشاهده کنید.
۲) اکنون Power Off را آنقدر نگه دارید تا پیام Reboot to Safe Mode را مشاهده نمایید.
۳) گزینه OK را لمس کنید.
۴) اکنون کمی صبر کنید تا صفحه جدید بارگزاری شود. اکنون واترمارک یا رونویس Safe Mode را در گوشه تصویر مشاهده می کنید.

این روش معمول دسترسی به Safe Mode است. اما از جایی که سازندگان اندروید متناسب با تلفن همراه شان ممکن است ROM ها را تغییر دهند، و دسترسی شما با مشکل مواجه باشد، می توانید به فروم معروف XDA Developersِ یا سایر منابع فارسی زبان مراجعه کرده و به اطلاعات لازم دست پیدا کنید.

ویروس اندرویدی

اکنون که به Safe Mode وارد شدید، به Settings> Apps> Downloaded بروید. اکنون در لیست سعی کنید تا برنامه مخربی که اخیرا نصب کرده اید بیابید. گاهی پیدا کردن آن چندان آسان نیست اما با توجه به تاریخ نصب و نام موضوع آن می توانید آن را آسان تر پیدا کنید.

اکنون آن را به روش معمول پاک کنید. اگر موفق به انجام آن نشدید، بدین خاطر است که این برنامه دسترسی مدیر یا Device Administration دارد، برای این کار؛
۱) به Settings> Security> Device Administration بروید.
۲) برنامه را پیدا کرده و تیک آن را بردارید.
۳) هنگام پرسش، Deactivated را لمس کنید.
اکنون پروسه حذف را مجددا انجام دهید.

پس از پایان کار در هر یک از موارد بالا، کافیست تا دیوایس را ریبوت معمولی کنید (نه Safe Mode).
چگونه از رفع مشکل مطمئن شویم؟

راجع به حصل اطمینان که اگر واقعا مشکل ناشی از همان برنامه باشد، می توانید مطمئن باشید اما برای محکم کاری باید تمامی Cache ها و History ها را نیز حذف نمایید.
باز هم اگر نشد؟!

اگر باز هم متوجه شدید تغییری حاصل نشده، به ناچار باید فکتوری ریست کنید. که این به این معناست که شما تمامی اطلاعات خود را از دست خواهید داد مگر این که پیش از ریست، از آن ها بکاپ تهیه کنید که ممکن است ویروس مجددا در آن ها نیز رخنه کند.

منبع:MakeUseOf

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.