مراقب باشید ؛ اسکنر اثر انگشت هک می شود

۱کمیته رکن چهارم – روش هک اسکنر اثر انگشت ، نیز توسط هکر ها کشف شده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،اسکنر اثر انگشت، یکی از راهکارهای امنیتی است که سازندگان گوشی های هوشمند برای امنیت بیشتر در محصولات خود از آن استفاده می کنند. حتما بسیاری از شما به دلیل سخت بودن وارد کردن رمز عبور از اسکنر اثر انگشت برای باز کردن گوشی خود استفاده می کنید. جالب است بدانید که معلوم شده است که حتی اثر انگشت شما نیز، می تواند هک شود.

چگونگی این عمل بسیار ساده است. دو محقق بیومتریک به نام کای کائو و آنیل کی جین یک عکس از اثر انگشت فردی گرفتند و پس از آن با استفاده از پرینتر دفتر خود، عکسی در وضوح بالا بر روی کاغذ مخصوص، پرینت کردند. پس از آن، به سادگی، با قرار دادن کاغذ بر روی سنسور، توانستند چند گوشی را باز کنند.

آنها روش هک اسکنر اثر انگشت خود را بر روی سامسونگ گلکسی S6 و هوآوی آنر ۷ ، که هر دو با اندروید اجرا می شوند، تست کردند که موفقت آمیز بود. آزمایش این محققان روی گوشی مزیو MX4 Pro(با نرم افزار اندروید) و آیفون ۵S، کمتر موفق بود، هر چند کائو به کوارتز گفته است که این روش یک بار بر روی آی فون کار کرده، اما او قادر نشد در تلاش های بعدی، آن را تکرار کند.

با این حال، نمی توان گفت که سنسور تاچ آی دی آیفون، لزوما بهتر از سنسور های گوشی های دیگر است. یک شرکت امنیتی تلفن همراه در ماه گذشته، نشان داد که چگونه می توان این سنسور را با استفاده از خمیر بازی، هک کرد.

هکر ها می گویند: ” لازم به ذکر است که هک اسکنر اثر انگشت همه ی گوشی های هوشمند، را می توان با استفاده از این روش ها پیش برد.” البته توجه داشته باشید که برخی از تولید کنندگان در حال توسعه فن آوری هایی برای کاهش هک هستند. با این حال، مسئله قابل توجه این است که قبل از اینکه راه های دیگر توسط هکرها برای بهبود استراتژی های هک توسعه یابد، نه تنها اثر انگشت، بلکه سایر صفات بیومتریک، مانند اسکنر صورت، اسکنر چشم و صدا، نیز در حال سازگار شدن با گوشی های هوشمند، هستند. از طرفی خوشبختانه، مسئله ی هک اسکنر اثر انگشت ، تا زمانی که شما قادر باشید، از عکاسی آن هم با وضوح بالا از اثر انگشت خود جلوگیری کنید، واقعا مشکل زا، نخواهد بود.

منبع:Techera

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.