امنیت Whatsapp بالا رفت

۱کمیته رکن چهارم – حفاظت از حریم شخصی کاربران در عصر دیجیتال همواره یکی از داغ ترین بحث ها در این حوزه بوده است. فیس بوک نیز به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان به خوبی از اهمیت دو موضوع امنیت و حریم شخصی کاربران آگاه است. فیس بوک و سایر شرکت های فعال در این حوزه، نه تنها برای اطمینان بخشیدن به کاربران خود، بلکه برای ترسیم چهره ای مناسب از خودشان در این زمینه تلاش زیادی می کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش کمیته رکن چهارم،در همین راستا، و پیش تر گفته بودیم سرویس پیام رسان واتس اپ که مدتی است تحت مالکیت فیس بوک قرار دارد از این پس رمزنگاری پیام های کاربران خود را با استفاده از پروتکل امنیتی E2EE انجام خواهد داد. به این ترتیب، به جز فرستنده و گیرنده پیام، شخص دیگری امکان خواندن پیام های واتس اپ را نخواهد داشت.

این بدان معنا است که حتی خود واتس اپ نیز نمی تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند. این قابلیت از هم اکنون برای تمامی کاربران این سرویس پیام رسان مشهور فعال شده است. بنابراین اگر از واتس اپ روی یکی از سیستم عامل های موبایلی موجود در بازار استفاده می کنید می توانید از امنیت ارتباطات خود اطمینان داشته باشید.

به نظر می رسد فیس بوک زمان مناسبی را برای ارائه این قابلیت امنیتی انتخاب کرده است، چرا که این روزها با توجه به درگیری اپل و اف بی آی بر سر باز کردن قفل آیفون یک مجرم، بحث امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران بسیار داغ است. این اقدام بار دیگر نشانگر اتحاد اپل و فیس بوک در صیانت از حریم شخصی کاربران است.

با این حال، ممکن است روزی اف بی آی از فیس بوک نیز بخواهد با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی و حرفه ای خود، اطلاعات کاربری را در اختیار این نهاد امنیتی قرار دهد. اما به هر ترتیب، جایگاه واتس اپ با بیش از یک میلیارد کاربری که در سراسر جهان دارد با چنین اقدامی مستحکم تر می شود.

منبع: تک شات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.