افزایش ۳۶ درصدی نرخ بدافزارها در سال ۲۰۱۵

بدافزارکمیته رکن چهارم،بر اساس جدیدترین گزارشی که از سوی شرکت سیمانتک منتشر شده، ۷۵ درصد از وب‌سایت‌های قانونی و رسمی از وجود حفره‌های امنیتی که ممکن است اطلاعات موجود در آن‌ها و حتی اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان را به راحتی در معرض دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری قرار دهند، رنج می‌برند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،شرکت سیمانتک، خالق نرم‌افزار امنیتی نورتون آنتی‌ویروس در گزارش خود که بر مبنای استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده در سال ۲۰۱۵ تنظیم شده، توانسته ۷۴ هزار حفره امنیتی متفاوت را در وب‌سایت‌های مختلف شناسایی کند. بر اساس جدیدترین گزارشی که از سوی شرکت سیمانتک منتشر شده، ۷۵ درصد از وب‌سایت‌های قانونی و رسمی از وجود حفره‌های امنیتی که ممکن است اطلاعات موجود در آن‌ها و حتی اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان را به راحتی در معرض دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری قرار دهند، رنج می‌برند.

با توجه به افزایش ۳۶ درصدی نرخ بدافزارها در سال ۲۰۱۵ (در مقایسه با سال پیش از آن) به‌نظر می‌رسد مدیران وب‌سایت‌ها نتوانسته‌اند کدهای مورد نظر خود را به‌منظور قطع دسترسی یا حتی محدود کردن امکان دسترسی غیر‌مجاز نفوذگران به داده‌ها پیاده‌سازی کنند.

شرکت سیمانتک، خالق نرم‌افزار امنیتی نورتون آنتی‌ویروس در گزارش خود که بر مبنای استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده در سال ۲۰۱۵ از محصولات امنیتی و پایگاه‌های داده‌ای خود تنظیم شده، توانسته ۷۴ هزار حفره امنیتی متفاوت را در وب‌سایت‌های مختلف شناسایی کند.

اگرچه اجتناب از هرزنامه‌ها، به‌کاربستن ترفندهای امنیتی یا حتی مهاجرت به دستگاه‌های الکترونیکی امن‌تر مانند آیفون، راهکارهای مورد استفاده کاربران به‌منظور بهبود امنیت سایبری بوده اما امروزه نفوذگران سایبری موفق شده‌اند روش‌هایی برای دورزدن تمامی این روش‌های امن بیابند.

بر اساس گزارش سیمانتک، در سال گذشته میلادی چیزی در حدود ۸۰ درصد از مشکل‌سازترین و خطرناک‌ترین‌ حفره‌های امنیتی، در نرم‌افزار ادوبی فلش وجود داشته‌اند. از جمله مشکلات امنیتی دیگر، روبات‌های نمایش‌دهنده پاپ‌آپ و تبلیغات مزاحم هستند که در سال گذشته میلادی چیزی حدود ۱۰۰ میلیون بار پیش روی کاربران قرار گرفته‌اند.

شرکت‌های بزرگ به‌طور متوسط در سال گذشته ۶/ ۳ حمله به وب‌سایت‌هایشان را تجربه کردند و این در حالی است که بر اساس گزارش سیمانتک، تعداد شرکت‌هایی که ترجیح می‌دهند در مقابل حملات انجام شده به وب‌سایت‌هایشان سکوت کنند و کاربران را در جریان این امر قرار ندهند با افزایش ۸۵ درصدی همراه بوده است. بر‌اساس تخمین‌های صورت گرفته از سوی متخصصان سیمانتک، تعداد این حملات، بیش از نیم میلیارد بوده است.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.