ویروس GozNym

بدافزارکمیته رکن چهارم – این ویروس جدید که GozNym نام دارد برخلاف ویروس هایی که تا پیش از این شناسایی شده اند عمل می کند. روش کار این ویروس به این ترتیب است که کاربرانی را مورد هدف قرار می دهد که به حساب های بانکی شرکت ها در بانک های بزرگ و مهم دسترسی دارند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،وقتی کاربران عادی متوجه می شوند کامپیوترشان به ویروسی آلوده شده، در اغلب موارد ابتدا کمی نگران شده و سپس به فکر راه چاره می افتند. درخواست کمک و راهنمایی از دوستان اغلب اوقات راه حل شماره یک این افراد است. اما همیشه اینطور نیست که بتوان به سادگی از دست این ویروس ها خلاص شد و گاهی اوقات یک ویروس می تواند میلیون ها دلار خرج روی دست کاربران بگذارد. به تازگی ویروس کامپیوتری شناسایی شده که توانسته طی مدت کوتاهی مبلغ چهار میلیون دلار را از کاربران سرقت کند. این ویروس جدید که GozNym نام دارد برخلاف ویروس هایی که تا پیش از این شناسایی شده اند عمل می کند. روش کار این ویروس به این ترتیب است که کاربرانی را مورد هدف قرار می دهد که به حساب های بانکی شرکت ها در بانک های بزرگ و مهم دسترسی دارند. این ویروس از طریق پیوست های ایمیل یا لینک های اینترنتی منتقل می شود. کاربر به هیچ وجه متوجه نمی شود که مشکل امنیتی در کار است، چرا که عملکرد این ویروس کاملأ پنهانی است.

وقتی کامپیوتری که به این ویروس آلوده شده به بانک دسترسی پیدا کند، ویروس وارد عمل می شود و از چند روش مختلف برای کسب اطلاعات درباره حساب های بانکی استفاده می کند که از جمله آنها می توان به تهیه تصاویر از صفحه یا اسکرین شات و ثبت دکمه هایی از کیبورد که کاربر روی آنها ضربه وارد می کند اشاره کرد.

کاربر در این مرحله نیز متوجه انجام فعالیت های مشکوک نمی شود. و البته این در حالی است که هکرهایی که این ویروس را طراحی کرده اند از اطمینان خاطر کاربر استفاده کرده و به سرعت به اطلاعات بانکی وی دسترسی پیدا می کنند. پس از گذشت چند ساعت، هکرها وارد عمل شده و عملیات انتقال پول به حساب خود را آغاز می کنند.

نکته جالب توجه اینجا است که ویروس GozNym در واقع ترکیبی از دو ویروس دیگر با نام های Gozi ISFB و Nymaim است. اگر علاقه دارید اطلاعات بیشتری پیرامون این دو ویروس کسب کنید پیشنهاد می کنیم اینجا کلیک کنید.

کارشناسان همواره به کاربران توصیه می کنند که از کلیک روی پیوست ها و لینک های ناشناس در اینترنت خودداری کرده و با حساسیت بیشتری در اینترنت عمل کنند.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.