ویژگی اشتراک گذرواژه WiFi در ویندوز ۱۰ حذف می‌شود

ویندوز ۱۰کمیته رکن چهارم – مایکروسافت تصمیم‌ گرفت ویژگی مناقشه‎برانگیز Wi-Fi Sense را از ویندوز ۱۰ حذف‌کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،ویژگی مربوط به اشتراک شبکه در ویندوز ۱۰ که گذرواژه WiFi شما را با دوستان‌تان در اوت‌لوک، اسکایپ و فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد و به‌طور ‌پیش‌فرض فعال است توسط مایکروسافت حذف می‌شود.

با ارائه ویندوز ۱۰ در سال گذشته، مایکروسافت ویژگی Wi-Fi Sense را با این هدف معرفی‌کرد که شبکه WiFi راحت‌تر با مخاطبان به اشتراک گذاشته‌‌شود تا زمانی‌که این مخاطبان در فیس‌بوک و یا اسکایپ به منزل‌تان می‌آیند خودبه‌خود به WiFi شما متصل‌شوند.

این ویژگی بلافاصله نگرانی‌های بسیاری در میان کاربران ویندوز ۱۰ ایجاد‌کرد، چرا‌‌که این اشتراک‌گذاری به‌طور خودکار انجام می‌شد، اما در واقع Wi-Fi Sense بر روی کاربران کنترل داشت و کاربر می‌توانست انتخاب‌کند کدام شبکه‌ها و برای کدام‌‌یک از مخاطبان به اشتراک گذاشته‌ شوند.

به‌علاوه طبق گفته مایکروسافت این ویژگی گذرواژه را در اختیار مخاطبان قرار نمی‌داد بلکه به آنها اجازه دسترسی به شبکه داده‌می‌شد.

بیشترین نگرانی مربوط به زمانی بود که کاربر خواسته یا ناخواسته این گزینه را برای همه مخاطبان فعال‌می‌کرد. بدین‌ترتیب هر‌کسی از مخاطبان که مقاصد مخرب داشته‌‌باشد می‌تواند حملات مرد میانی را در شبکه انجام‌دهد.

اگرچه مایکروسافت از این ویژگی دفاع‌می‌کرد کاربران ویندوز ۱۰ واکنش خوبی نشان‌ندادند تا جایی‌ که این شرکت مجبور شد در نسخه ۱۴۳۴۲ از ویندوز ۱۰ این ویژگی را حذف‌کند.

گاب آل، معاون مایکروسافت در این مورد می‌گوید: هزینه به‌روزرسانی کد مربوط به Wi-Fi Sense با توجه به استفاده و درخواست کم از سوی کاربران مقرون‌به‌صرفه نبود. به همین دلیل این ویژگی حذف شده‌ است.

مایکروسافت نسخه آخر ویندوز ۱۰ را برای آزمایش‌کنندگان ارائه کرده‌‌است و می‌گوید ویژگی اشتراک گذرواژه Wi-Fi Sense را در به‎روزرسانی سالیانه خود در تابستان حذف‌می‌کند. همچنین آن بخش از Wi-Fi Sense که به کاربر اجازه می‌داد به شبکه‌های باز (بدون گذرواژه) متصل شود، باقی خواهد‌‌ماند.

مرجع : وب‌گاه اخبار امنیتی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.