شخصیت کاربران از گشت‌وگذار اینترنتی آنها قابل‌شناسایی است

ک۱میته رکن چهارم – به‌گفته گروهی از محققان ویژگی‌های شخصیتی افراد از نوع حضور آنها در اینترنت قابل تشخیص است و این امر تصویر آزادی بی‌حدوحصر در اینترنت را خدشه‌دار می‌کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،به‌تازگی مطالعه‌ای انجام شده‌است که نشان‌می‌دهد چگونگی جستجوی فردی در اینترنت می‌تواند نشانگر ویژگی‌های شخصیتی او باشد و تنها پس از جستجوی فرد در اینترنت به مدت ۳۰ دقیقه می‌توان اطلاعاتی را به‌دست آورد و از آنها در جهت شناسایی فرد استفاده‌کرد. این موضوع به معنای پایان آزادی تمام و کمال افراد در اینترنت است.

در ین بررسی محققان مالزیایی از برخی دانش‌آموزان خواستند تا به‌صورت داوطلبانه در آزمایشی شرکت‌کنند و بعد چگونگی استفاده آنها را از اینترنت مورد بررسی قرار دادند که شامل مدت‌زمان استفاده از اینترنت، تعداد سایت‌های جستجو شده و میزان کلی جستجوهای آ‌نها در اینترنت می‌شد.

همچنین برای ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان در پنج گروه مختلف از دانش آموزان خواسته‌شد فرمی را تکمیل‌کنند این پنج گروه مختلف شامل ظرفیت پذیرفتن تجربه‌های جدید، وجدان، برون‌گرایی، داشتن توافق نظر با دیگران و روان‌رنجوری است.

نتایج به‌دست‌آمده رابطه‌ای قوی بین چگونگی استفاده افراد از اینترنت و ویژگی‌های شخصیتی آنها نشان داد.

آدایمی، سرپرست گروه تحقیقاتی، اذعان‌کرد که تحقیقات آنها این موضوع را مطرح‌می‌کند که با بررسی استفاده کلی افراد از اینترنت می‌توان به ویژگی‌های شخصیتی آنها پی برد و این تحقیق با مطالعات دیگر که تنها استفاده از شبکه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهند، متفاوت است.

فعالیت بعدی تیم تحقیقاتی تلاش برای دست‌یابی به الگوهای بیشتر در ویژگی‌های شخصیتی و استفاده از آنها برای شکل‌دهی ویژگی‌های شخصیتی افراد است. اعضای تیم تحقیقاتی معتقدند که تحقیقات آنها می‌تواند به شرکت‌های مختلف کمک کند تا خدمات خود را بر مبنای ویژگی مشتریان ارائه‌کنند.

آدایمی توضیح داد: این تحقیق می‌تواند برای ایجاد یک سرویس اینترنت هوشمند مورد استفاده قرار گیرد که قادر است تجربه کاربر را پیش‌بینی و آن را شخصی‌سازی‌کند. این تحقیق همچنین می‌تواند به‌عنوان روشی مکمل برای افزایش امنیت شناسایی و احراز هویت آنلاین به کار گرفته‌شود. سازمان‌های مجری قانون نیز می‌توانند از یافته‌های این مطالعه برای تحقیق در مورد پرونده‌های جرایم آنلاین استفاده کنند.
مرجع : پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.