کسپرسکی از راه‌های مبارزه با حملات سایبری می‌گوید

بدافزارکمیته رکن چهارم – کسپرسکی در گزارش جدید خود راه مقابله با حملات سایبری رو به تکامل را بهبود قدرت دفاع سایبری اعلام کرد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،کسپرسکی گزارش جدیدی در مورد ویژگی‌های اکوسیستم جرایم سایبری منتشر کرد که به سازمان‌ها کمک‌می‌کند تا به درک بهتری از این نوع جرایم برسند.

استفاده از ابزارهای کارآمدتر یکی از ویژگی‌های مورداشاره در گزارش کسپرسکی است که بر اساس آمارهای آزمایشگاه کسپرسکی در سال ۲۰۱۵ به‌رغم کاهش تعداد بدافزارهای جدید، آمار قربانیان جرایم سایبری به‌میزان ۵ درصد افزایش داشت و این به معنای افزایش کیفیت و پیچیدگی بدافزارهای جدید تولیدشده، علی‌رغم کاهش کمیت آنها است.

ویژگی دیگر هدف‌گذاری مناسب است. تحقیقات آزمایشگاه کسپرسکی از رشد فزاینده حملات سایبری به شرکت‌های تجاری کوچک و متوسط حکایت می‌کند. یک حمله سایبری موفق به شرکت‌های کوچک، فرعی و تابعه که امنیت سایبری پایین‌تری دارند، هکر را به معدن عظیم و ارزشمند اطلاعاتی شرکت‌های بزرگ‌تر می‌رساند.

دسترسی بین‌المللی مورد دیگری است که به‌ گفته محققان کسپرسکی؛ مجرمان سایبری از ابزار و فناوری‌های مختلفی مانند سامانه نرم‌افزاری Tor و بیت کوین استفاده کرده و از نقاط مختلف دنیا به‌صورت ناشناس، قربانی خود را هدف قرار می‌دهند.

نفوذی‌ها نیز موردی است که باید در نظر داشت. در بسیاری از موارد، کارکنان شرکت در سرقت اطلاعات دیجیتال سازمان خود دخیل هستند. بر اساس گزارش کسپرسکی، به‌طور میانگین، شرکت‌های بزرگ، ۱.۳ میلیون و شرکت‌های کوچک، ۴۰ هزار دلار از تبهکاری سایبری کارکنان خود خسارت می‌بینند.

بهداشت سایبری ویژگی قابل‌توجه دیگری است. عدم رعایت بهداشت سایبری، عامل دیگر خسارت‌های دیجیتال است. بر اساس گزارش کسپرسکی در ۴۲ درصد از موارد، بی‌احتیاطی در رعایت نکات ایمنی سایبری؛ عامل گم‌شدن اطلاعات محرمانه است.
مرجع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.