چگونه هر مرورگر دلخواهی را در «حالت محرمانه» باز کنیم؟

اکثر مرورگرهای معروف از قبیل فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم، اپرا و غیره، حالتی برای مرور صفحات اینترنتی دارند که به آن حالت «مرور محرمانه» یا Private Browsing Mode گفته می‌شود. در این حالت، هیچ اطلاعاتی از شما روی کامپیوتر شخصی ذخیره نمی‌شود و هیچ ردی از سایت‌هایی که مشاهده کرده‌اید به جای نمی‌ماند. اما چگونه می‌توان این حالت را در مرورگر اینترنتی خود فعال نمود؟


گام‌های زیر را به ترتیب انجام دهید:


Internet Explorer
این حالت در مرورگر IE نسخه 8 اضافه شده است و InPrivate Browsing نام دارد. برای فعال نمودن آن کافی است از منوی Safety گزینه InPrivate Browsing را انتخاب کنید. تا زمانی که این حالت فعال است هیچ چیزی در حافظه مرورگر باقی نمی‏ماند.

Firefox
در نسخه 3.5 به بعد مرورگر فایرفاکس قابلیت Private Browsing اضافه شده است. برای فعال کردن آن کافی است از منوی Tools بر روی Start Private Browsing کلیک کنید. در پنجره ظاهر شده نیز مجدد جهت تأیید بر روی این دکمه کلیک کنید.

Opera
از نسخه 10 به بعد مرورگر اپرا این قابلیت به آن اضافه شده است. برای فعال نمودن آن بر روی دکمه O قرمز رنگ در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید. سپس از منوی Tabs and Windows برای باز کردن یک پنجره خصوصی گزینه New Private Window و برای باز کردن یک تب خصوصی گزینه New Private Tab را انتخاب کنید. کار با حالت خصوصی در مرورگر اپرا بسیار انعطاف‏پذیرتر از مرورگرهای دیگر است.

Google Chrome
در نسخه 4 به بعد مرورگر کروم حالت خصوصی به آن اضافه شده است. برای استفاده از آن نیز کافی است بر روی دکمه بالای صفحه سمت راست که با علامت آچار مشخص شده است کلیک کنید و New incognito window را انتخاب نمایید. همچنین در کروم با راست کلیک بر روی هر لینک امکان باز کردن آن را در حالت خصوصی دارید. این کار با راست کلیک بر روی هر لینک و انتخاب گزینه Open link in incognito window میسر است.

آخرین ورژن 4 مرورگر Opera,Explorer,Chorom,Firefox

لینک دانلود :


Opera ver:10.54

Chorom5.0.375.786

Mozilla Firefox 3.6.4 English

InternetExplorer ver:8-XP


درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.