بدافزاری Fansmitter

بدافزارکمیته رکن چهارم – بدافزاری Fansmitter  طوری طراحی شده است که می تواند فنCPU رایانه ها را هک نموده و از طریق تاثیر بر سرعت CPUو شاسی آن برای ایجاد سیگنال های صوتی استفاده کند. این سیگنالها از طریق میکروفون یک گوشی هوشمند ضبط شده و برای هکر ارسال میشود.

به گزارش کمیته رکن چهارم،سناریو به این ترتیب است: فن سی پی یو به مانند یک فرستنده عمل می کنند، در حالی که گوشی هوشمند به عنوان یک گیرنده عمل می کند. هرچند محققان اسرائیلی شگرد های خود را رو نکرده اند ولی تا حدی آنرا تشریح کرده و گفته اند: حمله استاکس نت الگویی برای آنها بوده است.زمانیکه از طریق یک درایو USB برای استقرار استاکس نت استفاده شد و پس از آن ماشین آلات صنعتی در تاسیسات هسته ای ایران تحت اختیار هکرها قرار گرفت.

آنها افزودند: رایانه هدف (آلوده شده) داده های ارسالی از طریق امواج صوتی شنود شده توسط فن را جمع آوری کرده و به گوشی هوشمند ارسال میکند. این بدافزار می تواند سرعت فن رایانه را به منظور کنترل شکل موج صوتی ساطع شده کم یا زیاد کند. داده های باینری مذکور می توانند تنظیم و قابل انتقال از طریق این سیگنال های صوتی به یک میکروفون از راه دور باشند. هرچند روند این انتقال ۱۵ بیت در هر دقیقه است و وقت گیر می باشد. 
به گفته آنها گوشی هوشمندی که بدین منظور مورد استفاده قرار میگیرد باید هک شود تا هکر قادر باشد اطلاعات ورودی را ضبط و دریافت کند. برای اینکار باید گوشی هوشمندی انتخاب شود که نهایتا ۷متر از رایانه هدف فاصله داشته باشد.

Fansmitter در یک محیط کار عادی با صداهای پس زمینه محیط و مردم با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته است.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.