ابزاری به نام مرور امن (Safe Browsing)

امنیتکمیته رکن چهارم – گوگل از طریق ابزاری به نام مرور امن به نام (Safe Browsing)به کمک صاحبان وب سایت‌هایی آمده که دارایی‌های آنلاین آن‌ها به خطر افتاده است. این فناوری به دارندگان وب سایت‌ها کمک می‌کند مشکلات خود را شناسایی و به رفع آن‌ها اقدام نمایند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،فناوری مرور امن گوگل توسط موتور جست و جوی گوگل یعنی کروم، موزیلا فایرفاکس، اپل سافاری و اندروید استفاده می‌شود تا کاربران را از وب سایت‌هایی که میزبان محتواهای مخرب و یا فریبنده هستند دور نگه دارد. در این فرایند گوگل با استفاده از یک ربات به اسکن وب می‌پردازد و وب سایت‌هایی که میزبان بدافزار، دانلودهای مضر، یا تبلیغات و صفحات فریبنده است را شناسایی کرده و یک فهرست از آن‌ها تهیه می‌کند. سپس توسعه دهندگان نرم افزار این فهرست را با برنامه‌های خود مطابقت می‌دهند.
بسیاری از وب سایت‌هایی که حاوی تبلیغات مخرب و یا بد هستند، عمداً دچار این مشکل نشده‌اند بلکه از قبل توسط مهاجمانی مورد هک قرار گرفته‌اند. صاحبان این گونه وب سایت می‌توانند از گوگل بخواهند وب سایت آن‌ها را اسکن مجدد کرده و به محض اینکه طبق فهرست سیاه گوگل مشکلات امنیتی تشخیص داده شد، به حذف آن‌ها بپردازد.
متأسفانه این فرآیند بررسی به سادگی راهگشا نیست زیرا برخی از صاحبان وب سایت‌ها ممکن است نسبت به مسائل مربوط به وب سایت خود درک کاملی نداشته باشند و اغلب محتوای مخرب را به طور کامل حذف ننمایند.

برای کمک به این افراد، گوگل اطلاعات خوبی را در خدمات کنسول جست و جوی خود آورده و در آن در مورد شش مشکل امنیتی موجود در وب سایت‌ها توضیحاتی ارائه کرده است. این توضیحات به مدیران سایت‌ها کمک می‌کند در مورد عملکرد مرور امن اطلاعات کافی به دست آورند. همچنین برای هر مشکل توصیه‌های امنیتی لازم و اقدامات اصلاحی مربوطه ذکر گردیده است. برای مثال به URL هایی که یک وب مستر برای شناسایی منبع مشکل نیاز دارد اشاره شده است.
همه وب مسترها و حتی آن‌هایی که هرگز هیچ مسئله امنیتی در وب سایت خود تجربه نکرده‌اند به شدت به ثبت وب سایت خود در سرچ کنسول توصیه شده‌اند. این کار منجر به صرفه جویی در وقت شما می‌شود زیرا اگر حادثه‌ای رخ دهد، بعد از اینکه گوگل از طریق مرور امن به این مشکل پی برد، از طریق همین سرویس اطلاعیه‌های لازم را برای شما ارسال خواهد کرد.
گوگل تخمین زده در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر توسط فناوری مرور امن محافظت می‌شوند و بیش از ۶۰ میلیون از آن‌ها به صورت هفتگی هشدارها و اطلاعیه‌های این خدمات را دریافت می‌کنند.

منبع: pcworld

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.