فریب های اینترنتی و سوء استفاده از رویدادهای فیس بوکی

کمیته رکن چهارم – رویدادهای بزرگ و کوچک اجتماعی، یکی از سریع ترین وآسان ترین راه های فریب کاربران اینترنت برای کلاه برداری از آن هاست. در عین حال، کاربران “فیس بوک” قربانیان اصلی این نوع حملات مبتنی بر مهندسی اجتماعی هستند.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از شرکت ایمن رایانه پندار، اخیراً تعداد این نوع خاص از حملات که توسط “کاربرنماهای فیس بوکی” سازمان دهی می شوند، افزایش چشمگیری داشته است.

اغلب این حملات، یک رویداد واقعی یا غیرواقعی را دستمایه انتشار لینک های آلوده و یا هدایت کاربران به وب سایت های حاوی بدافزار می کنند. درطول ماه گذشته میلادی، اطلاعیه یک شرکت مشهور پوشاک، مبنی بر اختصاص کوپن های 500 یورویی خرید به علاقمندان صفحه فیس بوک آن و قرعه کشی یک نماینده محلی شرکت اپل برای هدیه 136 دستگاه آیفون شش، آن هم در فیس بوک منجر به انتشار لینک های آلوده و ترتیب حملات گسترده کامپیوتری به کاربران این شبکه بزرگ اجتماعی شده است.

چگونه شما قربانی رویدادهای فیس بوکی مخرب می شوید:

1. در ابتدا شما یک دعوتنامه برای مشارکت در یک رویداد فیس بوکی دریافت می کنید.

2. این رویداد توجه شما را جلب کرده، پس آن را برای تمامی دوستان و کاربرهایی که می شناسید می فرستید.

3. در عین حال شروع می کنید به مشارکت فعال در آن رویداد اجتماعی و تا آن جا پیش می روید که اطلاعات شخصی تان مانند شماره تلفن همراه و یا حتی اطلاعات محرمانه دیگر را در اختیار مجریان رویداد که همان خرابکاران اینترنتی هستند، قرار می دهید.

4. در خوش بینانه ترین حالت، سوء استفاده از اطلاعاتی که خود شما در اختیار خرابکارها گذاشته اید آغاز می شود. کمترین آن ها اشتراک شماره تلفن شما به یک سرویس ارسال پیام های متنی با ارزش افزوده است که می تواند برایتان هزینه بر باشد.

توجه مهم این که تمامی کاربران اینترنت، صرف نظر از نوع سیستم عامل و مرورگر مورد استفاده خود در برابر این حملات آسیب پذیرند، زیرا این تهدیدها صد در صد بر مبنای اینترنت عمل می کنند و مبتنی بر برنامه یا سیستم عامل خاصی نیستند.

منبع :  روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.