چگونه Flash player را در مرورگر سافاری ۱۰ فعال کنیم؟

flash-960x623 - Copyکمیته رکن چهارم – همانطور که می دانید، مرورگر سافاری، مرورگر رسمی و بومی اپل است که می توانید آن را روی سیستم خود نصب کنید و از آن استفاده کنید. نکته قابل توجهی که وجود دارد، این مرورگر، در آخرین بروز رسانی اش، که در ماه های اخیر صورت گرفته، برخی تغییرات پیدا کرده است که با برخی وب سایت ها همخوانی ندارد. برخی از وب سایت ها ارائه دهنده فایل های فلش هستند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،وقتی شما در حال کار کردن با چنین سایت هایی باشید، با هشدار ” لطفا فلش پیلیر را نصب کنید ” مواجه خواهید شد. البته سافاری به طور تو کار، از خاصیت فلش بهره می برد اما از آن جا که این روزها این تکنولوژی کمتر در سایت ها بکار می رود، به چندین دلیل سافاری، این خاصیت را به طور پیش فرض غیر فعال کرده است. خب حالا ما فرض می کنیم که شما نیاز دارید تا خاصیت پخش ویدیو های فلش در سافاری را فعال کنید. برای این موضوع با ادامه این آموزش ما باشید:

ابتدا به مسیر زیر بروید:

Safari > Preferences سپس وارد بخش Security شوید. موقعیت این گزینه را در تصویر زیر مشاهده می کنید. در این قسمت گزینه Plug-in Settings را مشاهده می کنید. روی آن کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شویم

چگونه Flash player را در مرورگر سافاری ۱۰ فعال کنیم؟

وقتی که این گزینه را کلیک کردید وارد صفحه ای می شوید که پلاگین های فعال و نصب شده روی مرورگر را به شما نمایش می دهد.

چگونه Flash player را در مرورگر سافاری ۱۰ فعال کنیم؟

گزینه Adobe Flash player را از لیست سمت چپ پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

چگونه Flash player را در مرورگر سافاری ۱۰ فعال کنیم؟چگونه Flash player را در مرورگر سافاری ۱۰ فعال کنیم؟

در صفحه ای که مشخص می شود، شما امکان تنظیم یک گزینه دارید که در زیر منوی کشویی بازشو، پنهان شده است. این منو را باز کنید و حالت off را به on تبدیل کنید

با این کار به سافاری اجازه می دهید که به راحتی فایل های فلش وب سایت ها را برایتان پخش کند.

بعد از اینکه این کار را انجام دادید بخش تنظیمات را به طور کامل ببندید و مرورگر را ریست یا رفرش کنید. بدین صورت مرورگر به حالت خواسته شده تبدیل می شود.

چگونه Flash player را در مرورگر سافاری ۱۰ فعال کنیم؟

اما اینکه این خاصیت پنهان است بیشتر به سود خود کاربران است. شما با فعال کردن این بخش، سایت هایی که از فلش ساپورت می کنند را به طور گرافیکی تر و فعال تر مشاهده می کنید اما سرعت مرورگر کم تر می شود. در صورتی که این گزینه غیر فعال باشد سایت هایی که به طور افراطی از فلش پشتیبانی می کنند، به طور کامل توسط مرورگر، مرور نمی شوند و این موجب می شود که وب گردی راحت تر و سبک تری تجربه کنید. در عین حال می توانید بعد از مشاهده فیلم یا مرور سایت مورد نظر، این قابلیت را غیر فعال کنید و توان مرورگر را به حالت قبلی برگردانید.

نظر شما در مورد این ترفند اپل چیست؟ شما برای مقابله با مشکل  پخش ویدیو های فلش در سافاری تا پیش از این چه راهکاری را دنبال کرده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: گویا آی تی

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.