رواج استفاده از رمزهای قابل حدس در میان کاربران

کمیته رکن چهارم – اکثریت مردم جهان طبق آمار از رمزهای عبوری قابل حدس و مشابه برای حساب‌هاای متعدد کاربری خود استفاده می کنند.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، دانشگاه اونتاریوی کانادا در زمینه کلیدواژه‌های رایانه‌ و اساس انتخاب آن‌ها توسط کاربران، تحقیقی را انجام داده است. پژوهشگران این دانشگاه با تحقیق بر روی ۳۲ میلیون رمز عبور یک سایت بازی آنلاین که توسط یک هکر منتشر شده بود، به این نتیجه رسیدند که میانگین رمزهای عبوری که به خاطر می‌سپاریم ۲۴ عدد است. در میان کاربران، ۴۳ درصد برای حساب‌های متفاوت رمز عبوری مشترک دارند. ۳۴ درصد از رمزهای ساده و ۶۶ درصد از رمزهای پیچیده الگوریتمی و تولید رایانه استفاده می‌کنند.

رمز عبورهای بسیاری هستند که دست‌یابی به آن‌ها ساده است: ۱۷ درصد از تاریخ تولد استفاده می‌کنند، ۱۰ درصد از اسم یا فامیل و ۹ درصد از نام حیوانات خانگی. کاربران از به خاطر نیاوردن رمز عبور عصبی می‌شوند و برای همین از شیوه‌های متفاوت برای یادآوری‌شان بهره می‌گیرند. بدین ترتیب که ۷۱ درصد کاربران رمزها را از بر ی‌کنند، ۱۲ درصد آن را جایی در رایانه یا تلفن‌شان می‌نویسند، ۱۰ درصد روی کاغذ یادداشت می‌کنند و ۷ درصد نیز از برنامه‌های ویژه این کار استفاده می‌کنند.

 

بر اساس پژوهش یاد شده Password، ۱۲۳۴۵۶، ABC۱۲۳، ۱۱۱۱۱۱ master و Jesus بیشترین رمزهای استفاده شده در جهان هستند.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.