بحران حمله گسترده به سایت‌های بزرگ

ddosکمیته رکن چهارم – هفته گذشته و پس از حمله گسترده محروم‌سازی از سرویس (DDoS) به شرکت Dyn (فراهم‌کننده DNS)، تعدادی از وبسایت‌های محبوب از دسترس خارج شدند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،هفته گذشته و پس از حمله گسترده محروم‌سازی از سرویس (DDoS) به شرکت Dyn (فراهم‌کننده DNS)، تعدادی از وبسایت‌های محبوب از دسترس خارج شدند.

گفتنی است چندین وبسایت از جمله توییتر، Etsy، GitHub، SoundCloud، Spotify و Shopify خارج از دسترس برخی از کاربران قرار گرفتند و کسانی که به این سایت‌ها مراجعه کردند (به‌ویژه در امریکا)، شاهد تأخیر بسیار زیاد در صف DNS و نیز تأخیر در انتشار منطقه‌ای بودند.

گفته می‌شود کاربران در اروپا و آسیا تحت تأثیر این حملات قرار نگرفتند.

جیت‌هاب روز گذشته در حساب توییتر خود (@githubstatus) این‌چنین بیان داشت: «جیت‌هاب تحت تأثیر این حملات گسترده قرار گرفته است؛ هرچند که ممکن است خدمات ما به‌طور موقتی در دسترس باشند.»

اسپاتیفای نیز در حساب توییتر خود اظهار می‌دارد: «در این یکی دو روز، مشکلات اتصال در امریکا برای ما مشکل‌ساز شده است. ما با همین حساب کاربری (@SpotifyPlatform)، آخرین اخبار را اعلام می‌کنیم.»

Dyn نیز کار پایش و کاهش شدت حملات را دیروز در ساعت ۷ صبح به وقت محلی آغاز کرد. به گفته این شرکت در توییتر، تا ساعت ۹ صبح به وقت محلی، خدمات این شرکت به حالت عادی بازگشتند.

جیت‌هاب نیز تأیید کرد که این مسئله حل شده است، اگرچه این شرکت در توییتر خود اعلام داشت: «ما همچنان به پایش سیستم خود ادامه می‌دهیم.»

حملات گسترده محروم‌سازی از سرویس در سال ۲۰۱۵ آغاز شدند و هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش آنها به چشم نمی‌خورد. برایان کربز (پژوهشگر امنیتی) در ماه گذشته تبدیل به آخرین قربانی سطح بالایی این حملات شد و به گفته خودش، وبسایت او شاهد حمله بسیار وسیعی بوده است.

او می‌گوید: «اینترنت به‌زودی آماج حملاتی از این دست خواهد بود.»

منبع:techradar

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.