پاندا سکیوریتی جریمه شد

پانداکمیته رکن چهارم – کمیسیون بررسی اختلافات مصرف کننده National Board for Consumer Disputes (ARN) کشور سوئد که در زمینه رفع اختلاف مصرف کننده ها و شرکتها فعالیت دارد ، شرکت امنیتی پاندا سکیوریتی را ملزم به پرداخت خسارت به یکی از مشتریان این شرکت کرد که به ویروس آلوده شده بود .

به گزارش کمیته رکن چهارم،کمیسیون بررسی اختلافات مصرف کننده National Board for Consumer Disputes (ARN) کشور سوئد که در زمینه رفع اختلاف مصرف کننده ها و شرکتها فعالیت دارد ، شرکت امنیتی پاندا سکیوریتی را ملزم به پرداخت خسارت به یکی از مشتریان این شرکت کرد که به ویروس آلوده شده بود .
داستان به این صورت است که چندی قبل یک خانم ۶۰ ساله سوئدی تلاش میکند تا به ۲ کانال تلویزیونی آنلاین دسترسی پیدا کند که با پیغام نصب برنامه فلش پلیر مواجه می شود .

در نهایت این خانوم موفق به نصب برنامه فلش پلیر و مشاهده کانالهای تلویزیونی نمی شود و با یک مرکز تعمیرات کامپیوتر تماس میگیرد تا مشکل را بررسی کنند .

در نهایت با بررسی های شرکت تعمیر کننده مشخص می شود که با اینکه یک نسخه ضد ویروس پاندا بر روی کامپیوتر بر روی کامپیوتر نصب بوده ولی سیستم به بدافزار آلوده شده است .

این خانوم که از پرداخت هزینه ویروس یابی و تعمیر به شرکت تعمیرکار و از طرفی تمدید ۲ ساله لایسنس آنتی ویروس خود ناراحت بود ، در ابتدا با دفتر سوئد شرکت پانداسکیوریتی تماس میگیرد که شرکت پاندا به تماسهای خانوم پاسخی نمی دهد و این خانوم ۶۰ ساله تصمیم میگیرد تا از شرکت پانداسکیوریتی به هئیت ملی رفع اختلاف مصرف کننده که به اختصار ARN نامیده می شود ، شکایت کند .

شکایت این خانم شامل پرداخت هزینه تعمیر و ویروس یابی سیستم و بازپرداخت هزینه لایسنس ۲ ساله ای بود که برای تمدید آنتی ویروس پاندا پرداخت کرده بود .

در نهایت دادگاه حل اختلاف مصرف کننده سوئد ، شرکت پاندا سکیوریتی را پرداخت ۲۰۹ دلار خسارت این خانوم محکوم کرد .

البته این حکم الزام آور نیست و صرفآ یک توصیه برای رفع اختلاف طرفین می باشد .

شرکت پاندا سکیوریتی هم میتواند حکم را رد کند و یا طبق حکم صادره مبلغ را به خانوم خسارت دیده پرداخت کند .

در صورتی که پاندا گزینه اول را انتخاب کند ، خانوم حق دارند به دادگاه شکایت کنند .

در موارد مشابه حقوقی ، اغلب شرکتهای آنتی ویروس ادعا میکنند که خریدار اقدام به غیر فعال کردن بخش حفاظت بلادرنگ آنتی ویروس نموده و یا ویروس به طور تصادفی وارد سیستم شده است .

Bleeping Computer یک نامه به دفتر سوئد شرکت پاندا ارسال کرده که هنوز پاسخی به آن داده نشده .

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.