مایکروسافت : رشد یک سومی بدافزارها در سال ۲۰۱۶

بدافزارکمیته رکن چهارم – در آخرین نسخه از «گزارش امنیت هوشمند» که توسط مایکروسافت منتشر شده است مشخص شد پس از آن که میزان انتشار بدافزارها به مدت یک سال کاهش یافته‌بود، این روند در سال ۲۰۱۵ میلادی باز هم سیر صعودی خود را دنبال کرد و تنها در طول یک فصل تعداد بدافزارها یک‌سوم افزایش یافت.

به گزارش کمیته رکن چهارم،شرکت مایکروسافت در گزارش خود توضیح داد بین فصل‌های اول و دوم سال ۲۰۱۵ میلادی میزان انتشار بدافزارهای خانگی و سازمانی در جهان ۹.۴ درصد بیشتر شد.

این شرکت در یک گزارش ویژه وضعیت برخی کشور در سال ۲۰۱۶ را برای دریافت بدافزارها مشخص کرد. مایکروسافت روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد فرانسه و ایتالیا به میزان بسیار زیاد و غیرمعمول بدافزار دریافت می‌کنند که بیشتر آنها از طریق مرورگرهای اینترنتی منتشر می‌شود. از روش‌های انتشار بدافزار در این کشورها می‌توان تزریق از طریق وب، آگهی‌افزارها، و کمپین‌های سرقت اینترتی اشاره کرد. گسترده‌ترین بدافزارها در این دو کشور Win۳۲/SupTab و Win۳۲/Diplugem بوده‌اند.

در کشورهای برزیل و روسیه طی نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی تروجان‌ها به میزان زیاد گسترش یافتند. در سال ۲۰۱۶ تروجان‌ها همچنین بزرگترین تهدید برای روسیه بودند و در برزیل بزرگترین تهدید بدافزار VBS/Jenxcus، Win۳۲/Gamarue، و JS/Bondat بود.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.