کدام کشور ها بیشترین بدافزار ها را دریافت می کنند؟

بدافزارکمیته رکن چهارم – از میان ده تهدید عمده ای که در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی در کشور روسیه شناسایی شدند تروجان‌های win32 /Peals ، Win 32/Skeeyah ،  Win۳۲/Dynamer و  Win32 /Spursint در صدر فهرست قرار گرفته اند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،آیا می دانید بد افزارها عمدتا به سراغ چه کشورهایی می روند؟ مایکروسافت تحقیق کاملی را در این رابطه انجام داده است. اگر شما هم کنجکاو دانستن این موضوع هستید با ما همراه باشید.

به گزارش کلیک، به گفته کارشناسان دنیای امنیت هیچ راهکار امنیتی جامع و مشخصی وجود ندارد که تهدیدات کامپیوتری را به طور کامل از بین ببرد. با این وجود، سرعت انتشار بدافزارها و حتی الگوی تهدیدات سایبری از یک کشور به کشور دیگر فرق می کند. مایکروسافت در این زمینه تحلیل کاملی را انجام داده است. این شرکت گزارش امنیت هوشمند خود را این ‌گونه آغاز کرده است:

در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی نرخ شیوع تعدادی از تهدیدات کامپیوتری در کشورهای روسیه و برزیل تقریبا سه برابر میانگین جهانی بوده است. از میان ده تهدید عمده ای که در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی در کشور روسیه شناسایی شدند تروجان‌های win32 /Peals ، Win 32/Skeeyah ،  Win۳۲/Dynamer و  Win32 /Spursint در صدر فهرست قرار گرفته اند.

در کشور برزیل نیز برنامه ناخواسته Suptab همراه با خانواده دانلود کننده‌ های  Win32/Sventore و ۳۲Win/Banload  در صدر فهرست بد افزارهای این کشور قرار دارند. مایکروسافت در گزارشی که امسال در تاریخ ۲۴ اکتبر در وبلاگ این شرکت گذاشته است، نرخ شیوع  بد افزارها در کشور های مختلف را به صورت زیر اعلام کرده است:

دو کشور فرانسه و ایتالیا بالا ترین نرخ شیوع بد افزارها را از آن خود کرده ‌اند. به ‌طوری که دو تروجان Win 32 /SupTab و  ۳۲Win/Diplugem  که در گروه Browser modifiers قرار دارند به این دو کشور به شدت حمله کرده اند.

تهاجمی که این بدافزارها به کشور روسیه داشته اند بسیار قابل توجه بوده است. بد افزارهایی که در بالا به آن ‌ها اشاره شد این کشور را به شکل گسترده‌ ای مورد هجوم قرار داده بودند. این چهار تروجان امنیت سامانه‌ های کامپیوتری مستقر در روسیه و اروپای شرقی را به خطر انداخته بودند.

کرم ‌ها به شکل خاصی در برزیل رواج پیدا کرده بودند  VBS/Jenxcus، ۳۲ Win /Gamarue و JS/Bondat نرخ شیوع بالایی در این کشور داشته ‌اند. به علاوه تبلیغ ‌افزار مخرب EoRezo /32 Win  در کشورهای فرانسه، ایتالیا و برزیل به شکل گسترده ‌ای رایج بوده است.

DOS/JackTheRipper  و  Win32 /Ramnit ویروس‌هایی هستند که در کشور چین فعالیت زیادی پیدا کرده بودند.

جدول زیر لیست بد افزارهای شیوع یافته در سراسر جهان را به همراه ده کشوری که بالاترین نرخ بد افزارها را از آن خود کرده اند نشان می ‌دهد.

حمله بدافزار ها

چه عواملی باعث شیوع گسترده تهدیدات کامپیوتر می‌ شوند؟

نرخ شیوع تهدیدات کامپیوتری بستگی زیادی به زبان، عوامل اقتصادی و اجتماعی دارد. علاوه بر این، روش‌ های توزیع به صورت قابل ملاحظه ای می‌ توانند در این زمینه تاثیر گذار باشند. از جمله عوامل برجسته در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– هکرها معمولا هدفشان مردمی است که به زبان محلی صحبت می ‌کنند.

– در ارتباط با بردار های حمله، هکرها سرویس‌ های آنلاینی که در ارتباط با یک منطقه جغرافیایی خاص هستند را به خدمت می‌ گیرند.

– گاهی اوقات هدف هکرها آسیب‌ پذیری‌ ها یا پیکربندی‌ های سیستم‌ عامل‌ ها و برنامه ‌های کاربردی است که به خوبی پیکربندی نشده ‌اند.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.