مقایسه و بررسی ابرهای مجازی, دراپ باکس/گوگل درایو/اسپایدر اوک

کمیته رکن چهارم – ابرهای مجازی امروزه آرام آرام جای حافظه‌های دیگر مانند هاردهای اکسترنال را می‌گیرند.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , با استفاده از ابرهای مجازی اطلاعات‌تان همیشه با شما هستند. کافی است به اینترنت وصل شوید تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

البته سرویس های دیگری نیز مانند Amazon Cloud Drive , Conclusion , Apple iCloud , Box و Microsoft OneDrive نیز هستند که در این مطلب تنها به مقایسه سرویس های دراپ باکس,گوگل درایو,اسپایدر اوک پرداخته ایم تا تصمیم بگیرید کدام یک به درد شما می‌خورند.

دراپ باکس

دراپ باکس جزء معدود ابرهای مجازی است که در سیستم عامل‌های مختلف اعم از ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و iOS کاربرد دارد. در نتیجه هر دستگاهی که داشته باشید، اطلاعات‌تان با شما خواهند ماند.

حساب رایگان دراپ باکس ۲ گیگابایت حافظه به شما می‌دهد. برای داکیومنت‌ها این حجم کافی است اما برای فایل‌های مدیا مانند عکس و تصویر مناسب نیست و دچار کمبود فضا خواهید شد. هر دوستی که را که به دراپ باکس دعوت کنید و بپذیرد ۵۰۰ مگابایت فضا خواهید گرفت و تا ۱۶ گیگابایت از این طریق می‌توانید فضا بگیرید.

در فولدر دراپ باکس روی گوشی یا تبلتتان تمام فایل‌هایی که آپلود می‌کنید وجود دارند و دائما به آن‌ها دسترسی دارید. می‌توانید فایل‌ها را دیگران شیر کنید اما نمی‌توانید سطح دسترسی گیرنده‌ها را تعیین کنید، بنابراین گیرنده‌ها می‌توانند عکس‌ها یا مطالب شیر شده را تغییر دهند. البته دراپ باکس تمام تغییرات را تا ۳۰ روز نگه می‌دارد و ورژن‌های قدیمی نیز تا ۳۰ روز در دسترس شما هستند.

دراپ باکس از سیستم تایید دو مرحله‌ای استفاده می‌کند و تمام فایل‌هایی که روی سرورهای آن هستند رمزگذاری می‌شوند که البته از سمت دراپ باکس این کار انجام می‌شود نه از سمت کاربر؛ یعنی دراپ باکس می‌تواند فایل‌های شما را ببیند.

گوگل درایو

گوگل درایو ابر مجازی ارائه شده توسط گوگل است که شما اگر حساب گوگل (مثلا جیمیل) داشته باشید، گوگل درایو نیز دارید و جزء خدمات گوگل محسوب می‌شود.

فضای رایگان گوگل درایو ۱۵ گیگابایت است و به ازای هر حساب گوگل که بسازید ۱۵ گیگابایت فضا خواهید داشت. البته این فضا بین تمام سرویس‌ها اعم از جی‌میل، گوگل پلاس و یوتیوب پخش است. البته عکس‌های با رزلوشن کمتر از ۲۰۴۸ در ۲۰۴۸ و ویدیوهای کمتر از ۱۵ دقیقه جزء ۱۵ گیگابایت حساب نمی‌شوند. هم چنین فایل‌های گوگل داکس، شیتس، اسلاید‌ها و غیره که با شما شیر می‌شوند نیز از ۱۵ گیگابایت کم نمی‌کنند.

فایل‌های شما از طریق ویندوز، مک، اندروید و iOS در دسترس شما هستند.

فایل‌های ذخیره شده در سرورهای گوگل رمزگذاری می‌شوند و گوگل اعلام کرده است در حساب شما فضولی نخواهد کرد مگر به اجبار قانون. سیستم تایید دو مرحله‌ای نیز برای گوگل درایو وجود دارد.

اسپایدر اوک

اگر امنیت و حریم خصوصی خیلی برایتان اهمیت داشته باشد، ادوارد اسنودن اسپایدر اوک را به شما پیشنهاد کرده است.ابرهای مجازی دیگر نیز رمزگذاری دارند اما اسپایدراوک متفاوت است.

زمانی که حساب خود را ساختید و اپلیکیشن را نصب کردید (در ویندوز، مک و لینوکس) می‌توانید فایل‌هایتان را در فولدر لوکال داخل سیستم خود بریزید و پیش از آنکه روی اسپایدراوک آپلود کنید آن‌ها رمزگذاری می‌شوند. این تفاوت اسپایدراوک با دیگران است. بنابراین حتی شرکت اسپایداوک نیز نمی‌داند چه فایل‌هایی را آپلود کرده‌اید. با اسپایدراوک می‌توانید به راحتی فایل‌هایتان را با دیگران از طریق یک لینک امن شیر کنید.

حساب رایگان اسپایدراوک ۲ گیگابایت فضا به شما می‌دهد که برای داکیومنتها عالی است. با دعوت هر دوست و پذیرش او ۱ گیگابایت فضا می‌گیرید و می‌توانید تا سقف ۱۰ گیگابایت فضا به خود اختصاص دهید.

منبع :  آی تی اس ان

 

 

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.