بدافزار شامون

بدافزارکمیته رکن چهارم – این بدافزار حاوی اعتبارهای جاسازی شده‌ای است که به آن اجازه می‌دهد به صورت محرمانه در سراسر شبکه منتقل شود و به آلوده سازی ادامه دهد. این ویروس تمام فایل‌های رایانه‌ها را برداشته و جای آن یک تصویر از جنازه یک پسر ۳ ساله اهل سوریه به نام آلن کردی گذاشته که در کنار ساحل دریا آرمیده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،بدافزار شامون دوباره ظاهر شده و حالا مسئول هک رایانه‌های شش سازمان مهم عربستان است.

آخرین سلاح سایبری برای هک ۳۵ هزار رایانه شرکت نفت سعودی آرامکو استفاده شده بود و حالا اداره کل هواپیمایی کشور عربستان و همچنین سازمان‌هایی در بخش انرژی و تولید را مورد هدف قرار داده است. این بدافزار حاوی اعتبارهای جاسازی شده‌ای است که به آن اجازه می‌دهد به صورت محرمانه در سراسر شبکه منتقل شود و به آلوده سازی ادامه دهد. این ویروس تمام فایل‌های رایانه‌ها را برداشته و جای آن یک تصویر از جنازه یک پسر ۳ ساله اهل سوریه به نام آلن کردی گذاشته که در کنار ساحل دریا آرمیده است.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی این حمله سایبری به نهادهای مختلف دولتی و سازمان‌ها را تائید و هدف این حمله‌ها را غیر فعال کردن تمام تجهیزات و خدمات این سازمان‌ها ذکر نموده که در آن‌ها مهاجمان با سرقت اطلاعات از سیستم‌ها به کاشت ویروس‌ها در آن‌ها اقدام نموده‌اند.
تروجانی مانند شامون شبیه به یک بمب منفجر نشده باقیمانده از جنگ جهانی دوم است و ظاهری خفته دارد، اما زمانی که منتشر شود، فوق العاده خطرناک و ویرانگر است. انتظار می‌رود روند تهاجمی این بدافزار در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه داشته باشد.
هنوز هیچ کس مسئولیت این حمله را نپذیرفته است اما بی شک این حمله با حمایت دولت‌های خارجی صورت گرفته است.

منبع: infosecurity

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.