چگونه سطح ایمنی حساب کاربری توییتر را ارتقاء دهیم؟

کمیته رکن چهارم – توییتر به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی، همانند فیس بوک و جی میل این امکان را به کاربران خود می دهد تا بتوانند سطح ایمنی حساب کاربری خود را به کمک سیستم های حفاظتی اضافی تا حد مطلوبی افزایش دهند.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار ، امروزه با محبوب تر شدن شبکه های اجتماعی، کاربران اینترنت بیش از پیش در معرض دسترسی های غیر مجاز مجرمان سایبری قرار گرفته اند.

شرکت توییتر جهت ارتقاء سطح ایمنی حساب های کاربری، اخیراً از یک ویژگی حفاظتی جدید خبر داده است. بنابراین به کمک این ویژگی، کاربران می توانند از ورود و دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری خود به خوبی جلوگیری نمایند.

به این منظور، کاربران برای ورود به حساب کاربری خود نیازمند یک کد امنیتی اضافی خواهند بود که این کد بصورت تصادفی تولید شده و هر بار که کاربر قصد ورود به سامانه شخصی خود را دارد این کد ارسالی از او درخواست می شود.

این ماژول حفاظتی که به’’TFA” یا “تأیید هویت دو مرحله ای” شناخته می شود، در ارتقاء سطح ایمنی حساب های کاربری توییتر می تواند نقش به سزایی داشته باشد. اما چگونه می توان این سیستم امنیتی را فعال کرد…؟

طریقه فعال سازی این سیستم حفاظتی را مرحله به مرحله شرح می دهد:

در اولین قدم وارد حساب کاربری خود شده و مطابق عکس زیر، وارد بخش تنظیمات (Setting) حساب کاربری شوید. سپس از ستون کناری رویSecurity and Privacy کلیک نموده تا به صفحه دیگری منتقل شوید.

 

در مرحله دوم، روی گزینه انتخابی Send login verification requests to my phone کلیک نمایید.
در مرحله سوم، توییتر از شما یک شماره همراه مطمئن می خواهد که دائماً در دسترس شما باشد، بنابراین شماره همراه شخصی خود را وارد کنید. توییتر کد امنیتی تولید شده را به این شماره ارسال می کند لذا از صحت شماره درج شده اطمینان حاصل فرمایید.
در مرحله پایانی، در صورتی که مرحله قبلی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید، توییتر یک پیام متنی حاوی یک کد امنیتی چند رقمی به شماره تماس درج شده ارسال می کند… تنها کافی است تا این کد دریافت شده را در فیلد مربوطه وارد نمایید.
حالا سیستم حفاظتی “تأیید هویت دو مرحله ای” توییتر با موفقیت فعال شده است.
منبع : روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.