هکر ها به آمازون حمله ور شدند

hack-2کمیته رکن چهارم – یکی از خریداران شرکت آمازون براساس بی احتیاطی متحمل ۷۵۰ یورو خسارت مالی شد. این اتفاق در شرایطی افتاد که کاربر مذکور، روی یک ایمیل جعلی کلیک کرده و در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار شد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،شـــرکــت خـرده فـروشی آمازون برای اغلب شهروندان ایالات متحده و بخش هایی از اروپا (به خصوص بریتانیایی ها) شناخته شده است؛ شرکتی که اقدامات بلندپروازانه ای در جهت تأمین رفاه مشتریان خود انجام می دهد. ارسال مرسولات درخواستی کاربران از طریق سیستم های مبتنی بر فناوری های نوین یکی از همین برنامه های جسورانه است.

برای مثال برخی کالاها از طریق پهپادهای مختلف و بدون دخالت نیروهای انسانی به محل زندگی افراد ارسال می شود. بنابراین می توان این شرکت را از پیشروهای صنعت خرده فروشی ارزیابی کرد. با این وجود، به نظر می رسد فعالیت های آنلاین آمازون خالی از ریسک نیستند و اتفاقا برای این شرکت بزرگ دردسرساز شده اند.

طی روزهای اخیر گزارش های متعددی در خصوص دریافت ایمیل های جعلی از سوی کاربران به شرکت آمازون ارسال شده است؛ گزارش هایی که حاکی از نوعی کلاهبرداری اینترنتی گسترده هستند. این کاربران مدعی هستند که از یک حساب ایمیل که هم نام شرکت آمازون است، ایمیلی دریافت کرده اند که از آنها اطلاعات مهم شخصی و حساب های بانکی شان را برای تکمیل فرآیند خرید و ثبت نام درخواست می کرد.

اما به محض اینکه کاربران اطلاعاتی را که به ظاهر از سوی شرکت آمازون درخواست شده بود تکمیل می کردند، در دام کلاهبرداری اینترنتی می افتادند. تا جایی که یکی از کاربران رقم خسارتی را که متحمل شده، بالغ بر ۷۵۰ یورو ارزیابی کرده است.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت آمازون، ایمیل های جعلی اغلب حاوی لینک amazon. co. uk
است؛ لینکی که به جای هدایت کاربر به وب سایت اصلی شرکت آمازون، آنان را به یک وب سایت جعلی و مخرب متصل می کند. کارشناسان امنیتی شرکت آمازون به کاربران توصیه کرده اند از باز کردن ایمیل های مشکوک پرهیز کنند و اگر ایمیلی با مشخصات ذکر شده دریافت کرده اند، فورا آن را از لیست پیام های دریافتی خود حذف کرده و روی لینک پیوست آن کلیک نکنند.

افزون بر اینها، آمازون هرگز اطلاعات ریز و دقیق بانکی کاربران را به شکل آنلاین درخواست نمی کند و بر همین اساس ارسال هر نوع اطلاعات شخصی از طریق ایمیل حرکتی کاملاً اشتباه ارزیابی می شود. با توجه به اینکه مقامات امنیتی شرکت آمازون به شدت به این موضوع حساس شده اند از کاربران درخواست گزارش تخلفات را دارند. بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا متخلفان شناسایی می شوند یا خیر؟

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.