تفاوت میان آنتی ویروسهای رایگان و پولی

کمیته رکن چهارم – گستره و رشد ویروسها و تهدیدات کامپیوتری و موبایل به حدی می باشد که می توان گفت اگر فردی یکی از انواع  رایانه ( کامپیوتر رومیزی ، نوت بوک ، نت بوک ) و یا موبایل و یا تبلت داشته باشد ناگزیر است حداقل کاری که برای تامین امنیت و حفظ اطلاعاتش انجام دهد، تهیه یک نرم افزار آنتی ویروس مناسب نیاز است .

در مورد آنتی ویروس نیز باید گفت شرکتهای عرضه کننده ۲ نوع محصول در اختیار کاربران قرار می دهند:

 

۱- نسخه های رایگان

۲- نسخه های پولی

نسخه های رایگان بسیاری از ویژگی های حفاظتی و امنیتی را دارا نمی باشند و فقط به منظور جلب کاربر و تبلیغ محصول ارائه می شوند .

نسخه های پولی نیز که بسیار متنوع می باشند و برای کسب اطلاعات در مورد هر یک از آنها باید به وب سایت شرکتهای تولیدکننده آن محصول مراجعه نمود.

فقط نکته ای که باید کاربران به آن دقت داشته باشند این است که منظور ما در این مقاله کوتاه نرم افزارهای جعلی ، تقلبی ، کرک شده و یا فعال شده با لایسنسها و کدهای سرقتی نمی باشند چرا که این نوع نرم افزارها جعلی هستند و باعث آلوده شدن رایانه ، موبایل و سرقت اطلاعات کاربران می شوند .

طبق بررسی های صورت گرفته در هر سال میلیادرها دلار نرم افزار جعلی به کاربران فروخته می شود و میزان کلاهبرداری در این بخش هر روز رو به رشد می باشد .

در مورد آنتی ویروسهای پولی نیز کاربران باید دقت نمایند که محصول را به درستی و براساس نیاز خود انتخاب نمایند .

برخلاف باورهای عموم  کمپانی های بزرگ و معتبر بین المللی آنتی ویروس رایگان ندارند و کلیه نرم افزارهایی که با این نامها منتشر می شوند ، جعلی ، تقلبی و آلوده می باشند

منبع :  شرکت آرکا سامانه .

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.