همزمان از دو آنتی ‌ویروس بر روی سیستم استفاده نکنید

کمیته رکن چهارم – امروزه با افزایش حملات سایبری، کاربران نیز بیش از پیش سعی در حذف امنیت سیستم ها و اطلاعات خود دارند. اما برخی تصور می کنند که نصب دو آنتی ویروس به طور همزمان می تواند ایمنی سیستم آن ها را نیز دو برابر کند. در این مطلب شرح خواهیم داد که چرا این باور اشتباه، می تواند مشکل زا باشد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،امنیت سیستم ‌عامل شما موضوع بسیار مهمی است، که حتما باید به آن توجه کنید. ما همیشه استفاده از یک آنتی ‌ویروس مناسب و امن را به شما توصیه کرده‌ایم. اما برخی از کاربران تصور می کنند  اگر بر روی سیستم خود دو آنتی ‌ویروس نصب کنند، سیستم خود را امن ‌تر کرده‌اند. این تصور کاملا اشتباه است. سیستم شما به یک آنتی ‌ویروس نیاز دارد و نصب همزمان دو آنتی ‌ویروس بر روی سیستم اختلالاتی را بر روی عملکرد سیستم ایجاد می کند. در ادامه توضیح می دهیم که چرا نباید دو آنتی ‌ویروس را بر روی یک سیستم‌ نصب کرد.

هنگامی که شما یک آنتی ‌ویروس بر روی سیستم خود نصب می کنید، این آنتی ویروس در پس ‌زمینه مشغول فعالیت است، کلیه رفتار سیستم را تحت نظر دارد و برای جلوگیری از نفوذ ویروس‌ ها کامپیوتر شما را کنترل می کند. در حقیفت هر عملی که در سیستم شما انجام می شود، توسط آنتی ‌ویروس مورد بررسی قرار می گیرد تا سیستم شما ویروسی نشود. به طور معمول سیستم عامل منابعی را در اختیار آنتی ‌ویروس قرار می دهد تا این نرم افزار بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. بنابراین اگر شما دو آنتی ‌ویروس بر روی سیستم خود داشته باشید، این دو منابع بیشتری را از سیستم شما در اختیار می گیرند و در نتیجه کامیپوتر شما با کندی بیش از حد مواجه می شود. آنتی ‌ویروس وقتی در حال فعالیت است، بخشی از حافظه موقت را اشغال می کند و فعالیت همزمان  دو آنتی ‌ویروس باعث می شود حافظه موقت کمتری برای سایر کارها آزاد باشد.

وقتی بر روی سیستم شما دو آنتی ‌ویروس نصب شده باشد، ممکن است بین آن ها ناسازگاری به وجود آید، آن ها همدیگر را متهم به سو استفاده از سیستم کنند و در نهایت نیز ممکن است کامپیوتر شما اصطلاحا هنگ کند. علاوه بر این وقتی سیستم شما دو آنتی ‌ویروس داشته باشد و فایلی را از اینترنت دانلود کنید، دو آنتی ‌ویروس شروع به بررسی و چک کردن فایل‌ دانلود شده می کنند. زمانی  که مشخص شد فایل دانلود شده آلوده است، در این زمان به ‌جایی که آنتی ‌ویروس‌ها ویروس را از بین ببرند ممکن است ایجاد مشکل کنند. چرا که دو آنتی ‌ویروس می خواهند به صورت همزمان ویروس را پاک و حذف کنند و شما نمی توانید به دو آنتی ‌ویروس اجازه دهید به صورت همزمان فایل را قرنطینه و حذف نمایند.

وقتی شما دو آنتی ‌ویروس بر روی سیستم خود داشته باشید، ممکن است یکی از آنتی ‌ویروس‌ها دیگری را حتی به عنوان ویروس شناسایی کند و به شما هشدار دهد که سیستم آلوده به ویروس است. در این حالت یکی از آنتی ‌ویروس‌ها اقدام به پاک کردن آنتی ‌ویروس دیگر می کند و این کار باعث اخلال و ناپایداری در سیستم خواهد شد.

شما در کنار آنتی ‌ویروس می توانید از سایر نرم‌افزارهای امنیتی مثل ضد تروجان و ضد جاسوسی برای افزایش امنیت خود استفاده کنید. وقتی آنتی ‌ویروس بر روی سیستم شما نصب است، این  نرم‌افزار در پس ‌زمنیه سیستم شما در حال فعالیت و بررسی و نظارت بر سیستم است. اما نرم‌افزارهای امنیتی مثل ضد تروجان و ضد جاسوسی‌ ها معمولا در پس‌ زمینه فعال نیستند و هر زمان شما نیاز به اسکن فایل و یا اسکن سیستم خود را داشته باشید، می توانید آن ها را اجرا کنید. دو نمونه از نرم افزاهای ضدتروجان و ضدجاسوسی مناسب برای ویندوز “Malwarebytes Anti-Malware” و “Spybot” هستند که هر دو نیز از نسخه رایگان بهره‌مندند.

قطعا بسیاری از شما زمانی که تصمیم به نصب دو آنتی ‌ویروس بر روی سیستم خود می گیرید، تصور می کنید این کار امنیت سیستم شما را چند برابر می کند و خیالتان از امنیت سیستم‌تان راحت می شود. اما این یک کار ایده‌آل نیست. برای جلوگیری از هرگونه اختلال بر روی سیستم خود، یک آنتی ‌ویروس مناسب و امن را انتخاب کنید و آن را بر روی سیستم خود نصب کنید. در صورتی که به دنبال برترین آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز در سال ۲۰۱۷۷ می گردید، حتما این مطلب را دنبال کنید.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.