وایبر به حریم خصوصی به مراتب بهتر

کمیته رکن چهارم – اپلیکیشن نام آشنای وایبر اخیراً برای ارائه امنیت و حریم خصوصی بهینه تر به کاربران، قابلیت جدیدی با نام «گفتگوهای مخفی» (Secret Chats) را معرفی کرده است. این ویژگی همانند آن چیزی است که پیشتر در پیامرسان تلگرام مشاهده کرده ایم و گفتگوی آغاز شده را پس از گذشت بازه زمانی قابل تعریف، از بین می برد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،گفتنی است معرفی قابلیت مورد بحث در راستای «پیام های مخفی» رونمایی شده در اوایل سال جاری میلادی صورت گرفته است. «پیام های مخفی» به کاربر امکان ارسال پیام هایی را می دهد که در زمان تعیین شده به صورت خودکار پاک می شوند.

لازم به ذکر است کاربر با استفاده از «چت های مخفی» می تواند ارسال دوباره پیام هایش (Forward) توسط دیگر اعضای گروه را مسدود کند. همچنین در اندروید اسکرین شات گرفتن از «گفتگوهای مخفی» غیر ممکن بوده اما به دلیل محدودیت های iOS نسبت به اندروید، امکان مسدود کردن اسکرین شات نبوده و تنها هشداری برای اعضای گروه ارسال می شود.

 

 

همچنین «چت های مخفی» نیز همانند پیام های معمول وایبر از رمزنگاری end-to-end بهره برده و علاوه بر آن امکان تعریف رمز عبور برای دسترسی به پیام ها فراهم است.

ناگفته نماند با توجه به مسائل پیش آمده اخیر و فاش شدن اطلاعات مرتبط با جاسوسی های CIA، به نظر می رسد که نیاز به رمزنگاری پیام ها و ویژگی های بیشتر در زمینه امنیت و حریم خصوصی امری غیر قابل انکار است. انتظار می رود آپدیت جدید وایبر به همراه قابلیت «گفتگوهای مخفی» نیز در هفته آینده برای کاربران iOS و اندروید منتشر شود.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.