اپل اعلام کرد بسیاری از حفره های مورد اشاره توسط ویکی لیکس را ترمیم کرده است

کمیته رکن چهارم – شب گذشته ویکی لیکس گزارشی ۸۰۰۰ صفحه ای با کد Vault 7 منتشر کرد که بر اساس آن مشخص شد سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا CIA توانسته است با هک کردن پلتفرم های اندروید و iOS، به راهکاری برای کنترل تمامی تلفن های هوشمند جهان که از این سیستم عامل ها استفاده می کنند دست پیدا کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،در حالی که این خبر به سرعت به تیتر اول بسیاری از خبرگزاری های جهان تبدیل شد، اپل و گوگل به عنوان توسعه دهندگان پلتفرم های مورد نظر از هرگونه توضیحی تا زمان بررسی بیشتر خودداری کردند و حالا در کمتر از ۲۴ ساعت، اپل بیانیه ای در این زمینه منتشر کرده است.

در بیانیه اپل آمده که تعدادی نامشخص از حفره ها و نقاط ضعف مورد اشاره ویکی لیکس صحیح هستند و البته در طرف مثبت ماجرا، این شرکت از ماه ها قبل با پیگیری و یافتن مشکلات امنیتی پلتفرم iOS تلاش کرده آنها را برطرف نماید. در همین راستا اعلام شده که ۱۴مورد از مشکلات امنیتی iOS که در گزارش ویکی لیکس به آنها اشاره شده توسط متخصصین اپل برطرف شده اند و این شرکت با تمام توان در حال پیگیری راه حل ها برای برطرف کردن سایر موارد می باشد. سخنگوی اپل در مصاحبه ای با وب سایت Tech Crunch با اعلام این جزئیات افزود “این شرکت حفظ امنیت کاربران را در اولویت خود قرار داده و باور دارد پلتفرم موبایل اپل در حال حاضر امن ترین ساختار موجود برای کاربران به حساب می آید. محصولات اپل به سرعت بروزرسانی های امنیتی را دریافت می کنند و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از کاربران از آخرین نسخه های عرضه شده توسط این شرکت که مجهز به آخرین دستاوردهای امنیتی می باشند استفاده می نمایند”.

در بیانیه اپل به صورت دقیق به ۱۴ حفره امنیتی اشاره نشده و تنها بر تلاش این شرکت به برطرف کردن تمامی مشکلات تاکید شده. در طرف مقابل هنوز اطلاعیه ای از سوی گوگل برای پذیرفتن و ارائه گزارش درباره پلتفرم اندروید منتشر نشده و به نظر می رسد با توجه به آسیب پذیرتر بودن اندروید نسبت به iOS، گوگل کار سختی برای حفاظت از امنیت کاربران خود در پیش داشته باشد.

منبع:

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.