خداحافظ “گذرواژه”…

کمیته رکن چهارم – شرکت اینتل با فناوری‌ بیومتریک از شما می‌خواهد از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد بدن خود برای ورود به پست الکترونیکی یا حساب آنلاین بانکی استفاده کنید.

 

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار ، شرکت اینتل از فناوری بیومتریک برای شناسایی کاربران استفاده می‌کند و اعلام کرده است که پایان سال ۲۰۱۴ میلادی این قابلیت را در اختیار مشتریان قرار میدهد تا از این طریق بتوانند امنیت بیشتری برای خود برقرار سازند.

کرک اسکاوژن، مدیر گروه رایانه‌های شخصی اینتل اعلام کرد: “فناوری بیومتریک به طور پایه نیاز به استفاده از گذر وارژه را برطرف می‌کند و بر این اساس شما دیگر نیاز ندارید عبارت دشواری که در نظر گرفته‌اید را در سایت اینترنتی مربوطه وارد کنید و این امکان را به سایت بدهید تا بتواند رمز عبور شما را در اختیار داشته باشد.”

هنوز جزئیات بیشتری از این فناوری اعلام نشده است و با این وجود اینتل ادعا می‌کند که به زودی نحوه استفاده از رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های موبایلی را با حذف رمزهای عبور متحول خواهد کرد.

استفاده از فناوری بیومتریک تکنولوژی جدید نیست چرا که هم ‌اکنون شرکت‌های سامسونگ و اپل گوشی‌های جدید خود را با حسگر تشخیص اثر انگشت روانه بازار می‌کنند. اما اینتل قصد دارد نسل جدیدی از این فناوری‌ها را در اختیار کل کاربران در سرتاسر اینترنت قرار دهد.

منبع : روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.