استفاده از پروتوکل‌های امن TLS و SRTP در نسخه جدید Skype

کمیته رکن چهارم – Skype روز جمعه جدیدترین به روزرسانی را برای سیستم‌عامل ویندوز به بازار عرضه کرد. این سایت در ماه اکتبر از ورژن ۷ برای ویندوز و همچنین یک نسخه جدید برای Mac پرده برداری کرده بود.

 

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)  ، در نسخه جدید Skype7 تغییراتی در بخش چت (Chat) اعمال شده و آیکون emotion یا همان حالت‌های چهره (مثل خنده، غم، گریه و…) در صفحه چت بزرگ‌تر نشان داده شده‌اند.

مایکروسافت اعلام کرده که بنا بر بازخوردهایی که از کاربران دریافت کرده تغییراتی در شکل ظاهری ورژن جدید Skype داده است.

یکی از ویژگی‌های اسکایپ ۷ امکان لمسی آن است. شما اگر مانیتور لمسی دارید، می‌توانید با استفاده از ورژن جدید Skype به صورت لمسی استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های Skype7 مختص صاحبان و مدیران شرکت‌ها است. کمپانی Skype با همکاری شرکت Lync امکانی را به کاربران داده‌اند تا به صورت همزمان بتوانند از دو سرویس استفاده کرده و ارتباط برقرار کنند؛ یعنی از Skype بتوانند به Lync متصل شده یا بالعکس که مایکروسافت تاکید کرده، تلاش‌ها بسیاری شده تا این هماهنگی نرم‌افزاری بین دو شرکت برقرار شود.

همینطور تاکید شده که در برقراری ارتباط بین Skype و Lync از پروتوکل‌های امن TLS و SRTP استفاده می‌شود که امکان استفاده ویدئو H.264 را ممکن می‌سازد؛ همچنین فراهم شدن امکان استفاده از سیستم صدای Silk Codec که در Lync به کار می‌رود.

در حال حاضر نسخه جدید Skype7 برای ویندوز قابل دسترس است و تا آخر دسامبر هم نسخه جدید برای اندورید و Mac به بازار خواهد آمد.

شما می‌توانید به Skype خود رفته و در بخش نوار بالایی آن، کلید Tools را پیدا کرده و واردOption شوید و از طریق آپشن IM setting اسکایپ خود را به روز کنید.

منبع : آی تی‌ اس‌ ان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.