فیس‌بوک در حال حذف حساب‌های جعلی و جلوگیری از ارسال هرزنامه به کاربران است

کمیته رکن چهارم – شرکت فیس‌بوک روز جمعه اعلام کرد عملیات یک حساب جعلیِ بین‌المللی را با اختلال روبه‌رو کرده است. این حساب به نفع دوستان خود نظر و نشانِ پسند برای پست‌ها ارسال می‌کرد و در ادامه اقدام به ارسال هرزنامه می‌نمود. گروه امنیتی فیس‌بوک برای خنثی کردن این پویش هماهنگ، ۶ ماه زمان صرف کرده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،مدیر امنیتی فیس‌بوک گفت: «سامانه‌های ما قادر بودند تا بخش بزرگی از این فعالیت‌های مخرب و غیرقانونی را شناسایی کنند و توانستیم تعداد قابل توجهی پیوند مخرب را حذف کنیم. اینک با تخریب این پویش انتظار داریم تا از ارسال هرزنامه با محتوای مخرب به تعداد زیادی از کاربران فیس‌بوک جلوگیری کرده باشیم.»

در این پویش هماهنگ از حساب‌های مختلفی واقع در کشورهایی مانند بنگلادش، اندونزی و عربستان سعودی استفاده شده است. به گفته‌ی محققان امنیتی فیس‌بوک، در این پویش مهاجمان تلاش می‌کردند در ارتباط خود با شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک از پروکسی استفاده کرده و فعالیت‌های خود را مخفی کنند.

به گزارش فیس‌بوک این پویش تلاش می‌کرد به‌عنوان دوست با افراد مختلف ارتباط برقرار کرده و در ادامه برای آن‌ها هرزنامه ارسال کند. این شبکه‌ی اجتماعی این هفته اعلام کرد حذف حساب‌های جعلی و ساختگی را آغاز کرده است. برای این هدف، فیس‌بوک رفتارهای مشکوک مانند ارسال پست‌های تکراری و مشابه را زیر نظر گرفته است.

در این بهبود امنیتی، فیس‌بوک تلاش دارد با تأیید هرچه بهتر هویت کاربران، از ایجاد حساب‌های جعلی و ارسال محتوای مخرب و خبرهای جعلی جلوگیری کند. مدیر امنیتی فیس‌بوک گفت: «ما شاهد هستیم زمانی‌که کاربران در فیس‌بوک خود را آن چیزی معرفی می‌کنند که واقعاً در دنیای واقعی هستند، مسئولانه رفتار می‌کنند. حساب‌های جعلی این‌گونه نیستند و معمولاً برای اهداف مخرب و ارسال هرزنامه ایجاد شده‌اند.»

با توجه به فشارهایی که به فیس‌بوک در خصوص انتشار اطلاعات جعلی و دروغ در این شبکه‌ی اجتماعی وارد شده، این شرکت تلاش دارد نحوه‌ی گزارش پست‌ها با چنین محتوایی را تسهیل کرده و بدست آوردن پول از حساب‌های جعلی برای مهاجمان را سخت‌تر کند.

منبع:securityweek

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.