افشای اطلاعات ۱.۷ میلیون کاربر اسنپ‌چت در وب تاریک

کمیته رکن چهارم – نفوذگران ناشناس هندی می‌خواهند از بنیان‌گذار اسنپ‌چت انتقام بگیرند و ادعا کرده‌اند گواهی‌نامه‌های ۱.۷ میلیون کاربر را افشاء کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این ادعای نفوذگران از آنجا ناشی شده که هفته‌ی گذشته یکی از کارمندان سابق اسنپ‌چت علیه این شرکت عمل کرده و اعلام کرده مدیرعامل این شرکت معتقد است که اسنپ‌چت برای کاربران ثروتمند است و او نمی‌خواهد این برنامه در کشورهای فقیر مانند هند یا اسپانیا منتشر شود.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این اتهامات توسط اسنپ‌چت رد شده است. این شرکت اعلام کرد: «اسنپ‌چت برای همه است! این برنامه در سراسر جهان به‌طور رایگان قابل بارگیری و نصب است. این صحبت‌ها توسط یکی از کارکنان سابق و ناراضی اعلام شده است. ما از انجمن اسنپ‌چت در هندوستان و در سراسر جهان بسیار متشکریم.»

پس از اینکه یک پویش تحریم علیه اسنپ‌چت راه‌اندازی شد که خواستار معذرت‌خواهی مدیر این شرکت بودند، نفوذگران هندی کار خود را انجام دادند. نفوذگران هندی مدعی شده‌اند آسیب‌پذیری که در پایگاه داده‌ی اسنپ‌چت وجود داشت به آن‌ها اجازه داده به جزئیات حساب‌های ۱.۷ میلیون کاربر در سال گذشته دست یابند. این نفوذگران برای اینکه وضعیت را از آنچه هست بدتر کنند، این پایگاه داده را در وب تاریک افشاء کرده‌اند. اسنپ‌چت اعلام کرده هنوز صحت داده‌های افشاءشده و اینکه بهره‌برداری از آن‌ها صورت گرفته باشد، تأیید نشده است.

این بسیار عجیب و غریب است که مردم با یک بیانیه‌ای که از صحت آن اطلاعی ندارند، چنین خشمگین و آشفته شوند و پویش راه بیندازند. این بیانیه توسط یکی از کارکنان ناراضی اسنپ‌چت منتشر شده که چند هفته قبل از این شرکت اخراج شده است. او در حال حاضر توسط شرکت اسنپ‌چت تحت پیگرد قرار دارد.

این تحریم برنامه‌ی اسنپ‌چت مانند شعله‌های آتش گسترش یافته و همچنان هم ادامه دارد. برخی گزارش‌ها حاکی از این است که اسنپ‌چت نزدیک به ۴ میلیون کاربر هندی دارد. هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست که آیا ۱.۷ میلیون کاربری که تحت تأثیر این افشای اطلاعات قرار گرفته‌اند هندی هستند یا خیر.

منبع:softpedia

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.