شکایت از پیام‌رسان Confide به‌خاطر مسائل مربوط به حریم خصوصی

کمیته رکن چهارم – پیام‌رسان امن Confide برنامه‌ای که کارکنان کاخ سفید از آن استفاده می‌کنند، به دلیل تبلیغات دروغین در مورد ویژگی‌های حریم خصوصی، مورد شکایت قرار گرفته است. در این پیام‌رسان پیام‌هایی که ارسال می‌شوند دارای ویژگی خود-تخریبی هستند و پیام پس از چند ثانیه حذف می‌شود و این ویژگی است که در سایر پیام‌رسان‌ها نیز وجود دارد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،ویژگی که در پیام‌رسان Confide وجود دارد و آن را از سایر برنامه‌ها متمایز می‌کند این است که به‌طور همزمان پیام‌ها را در یک یا دو خط نمایش می‌دهد و همچنین نام ارسال‌کننده نیز نمایش داده می‌شود. این برای شرایطی که بیرون هستید و در اتوبوس کسی کنار شما نشسته است مفید خواهد بود. همچنین مانند برنامه‌ی اسنپ‌چت زمانی‌که طرف مقابل می‌خواهد از پیام‌های شما اسکرین‌شات بگیرد، به شما اطلاع می‌دهد.

این ویژگی‌ها بسیار خوب هستند ولی بدون خطا نیستند و به‌همین دلیل Confide دارای برنامه‌ی رومیزی نیز هست. در شکایتی علیه این شرکت می‌خوانیم: «جدا از این ویژگی‌های حفاظتی، شرکت Confide نیز می‌داند نمی‌تواند در ارتباطات، آن وعده‌های داده شده به مشتریان در مورد محرمانگی را اجرایی کند.» در این طرح دعوی آمده است بر روی نسخه‌های مک و ویندوز برنامه‌ی Confide این راه‌کارهای حفاظتی قابل دور زدن است. گفته می‌شود زمانی‌که شما از این برنامه بر روی رایانه‌ی خود استفاده کنید، تمامی بخش‌های پیام از جمله نام گیرنده نمایش داده می‌شود. علاوه بر این شما می‌توانید بدون بروز هیچ مشکلی از این پیام‌ها اسکرین‌شات بگیرید.

جای تعجب نیست که Confide این ادعاها را رد کرده و می‌گویند این‌ها همگی حرف‌هایی بی‌پایه و اساس است. سخنگوی این شرکت اعلام کرد ما مشتاقانه منتظر نتایج طرح این شکایت هستیم تا هرچه سریع‌تر بی‌اساس بودن آن مشخص شود. وضعیت کمی پیچیده شده است چرا که مردم احتمال می‌دهند شاید بخش کوچکی از ادعاها در این شکایت درست باشد. در برنامه‌های رومیزی زمانی‌که شما با موشواره بر روی پیام می‌روید، محتوای کامل آن نمایش داده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا فردی در هنگام نمایش کامل پیام، با استفاده از تلفن همراه از آن عکس بگیرد ولی این مسئله‌ای است که هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

بر روی نسخه‌ی رومیزی این برنامه نمی‌توان اسکرین‌شات گرفت و اگر این کار را انجام دهید یک مستطیل خالی نمایش داده می‌شود و این بسیار خوب است. تنها مسئله‌ای که وجود دارد این است که برنامه هیچ هشداری مبنی بر اینکه طرف مقابل سعی داشت اسکرین‌شات بگیرد ارسال نمی‌کند. هرچند اگر خوش‌بینانه نگاه کنیم، اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، این شکایت Confide را مجبور می‌کند تا آن را برطرف کند. باید منتظر باشیم و ببینیم قاضی این پرونده چه تصمیمی می‌گیرد.

منبع:

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.