کاربران اندرویدی روزانه هدف حمله‌ی ۸۴۰۰ بدافزار قرار می‌گیرند

کمیته رکن چهارم – به نظر می‌رسد در حال حاضر مهاجمان سایبری بیش از گذشته به دستگاه‌های اندرویدی چشم دوخته‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که تنها در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی، ۷۵۰ هزار بدافزار اندرویدی شناسایی شده است، به‌عبارت دیگر کاربران هر روز در معرض آلوده شدن به ۸۴۰۰ بدافزار قرار دارند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،محققان امنیتی می‌گویند با توجه به اینکه در سال گذشته نزدیک به ۳.۲۵ میلیون بدافزار اندرویدی شناسایی شده بود، انتظار می‌رود تا پایان امسال نیز این تعداد به ۳.۵ میلیون بدافزار برسد. اگر بخواهیم خوشبینانه نگاه کنیم، روند آلودگی به بدافزارهای اندرویدی نسب به سال قبل کندتر بوده است. اما سطح این تهدیدات برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بالاتر رفته است.

محققان می‌گویند یکی از دلایل تعداد بالای بدافزارها این می‌تواند باشد که کاربرانی که دستگاه‌های قدیمی دارند، در راستای به‌روزرسانی آن‌ها تلاش نمی‌کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر تنها ۴.۹ درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها از نسخه‌ی جدید اندروید نوقا استفاده می‌کنند درحالی‌که این نسخه از ماه آگوست ۲۰۱۶ میلادی در دسترس کاربران قرار گرفته است. محققان می‌گویند: «مشکل اصلی این است که شرکت‌های ثالث بر روی دستگاه‌هایی که تولید می‌کنند از نسخه‌های جدید اندروید بهره نمی‌برند. در برخی موارد حتی به‌روزرسانی‌های سامانه عامل جدید را منتشر هم نمی‌کنند. از این رو فرآیند به‌روزرسانی دستگاه‌ها بسیار طولانی می‌شود.»

تفاوت بسیار عمده‌ای بین دستگاه‌های تلفن همراه و سامانه‌های رایانه‌ای مانند ویندوز وجود دارد چرا که خریداران تلفن‌های همراه دقیقاً نمی‌توانند تخمین بزنند که تا چه بازه‌ی زمانی قرار است به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی را دریافت کنند. همان‌طور که گفتیم، کاربران تلفن‌های همراه باید بسیار محتاط باشند و با نصب برنامه‌های پویش بدافزار، از آلوده شدن به این تهدیدات جلوگیری کنند. همچنین کاربران باید مراقب باشند در دام حملات فیشینگ نیفتند و تمامی برنامه‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر بارگیری و نصب کنند. در هنگام نصب برنامه‌ها از فروشگاه‌ها نیز حتماً به بازخوردی که سایر کاربران از این برنامه منتشر کرده‌اند توجه کنند.

منبع:

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.