معرفی سرویس اوربیت توسط CloudFlare برای حفاظت از دستگاه‌های اینترنت اشیاء

کمیته رکن چهارم – شرکت CloudFlare سرویس جدیدی با نام اوربیت را راه‌اندازی کرده که برای حفاظت از دستگاه‌های اینترنت اشیاء در برابر نفوذ و بدافزار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترافیک اینترنت اشیاء در یک سازمان، از شبکه‌ی CloudFlare عبور کرده و این شبکه بین دستگاه اینترنت اشیاء در سازمان و اینترنت قرار می‌گیرد. شرکت‌های تولیدکننده‌ی دستگاه‌های اینترنت اشیاء می‌توانند پیکربندی‌های مورد نظر خود را بر روی سرویس اوربیت اعمال کنند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این شرکت اشاره کرده حتی اگر بر روی دستگاه‌های اینترنت اشیاء از سامانه عامل و نرم‌افزارهایی استفاده شود که به‌روزرسانی نشده‌اند و مدت اعتبار آن‌ها منقضی شده باشد، سرویس اوربیت اجازه‌ی بهره‌برداری از اشکالات موجود بر روی دستگاه را نمی‌دهد. شرکت‌های تولیدکننده‌ی دستگاه‌ها از این مسئله ناراضی بودند که وصله‌ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی را منتشر می‌کنند ولی اکثر کاربران انتهایی این وصله‌ها را بارگیری و نصب نمی‌کنند.

اما در بخش‌های کنترل صنعتی، پزشکی و وسایل حمل‌ونقل این مسئله جور دیگری است. اینک اگر کاربری تصمیم بگیرد وصله‌های منتشرشده را نصب کند، این کار راحت نخواهد بود. به‌عنوان مثال مدیر یک نیروگاه هسته‌ای اگر بخواهد نرم‌افزارِ ترموستات‌ها را به‌روزرسانی‌ کند، باید عملیات را در آن نیروگاه برای مدت طولانی متوقف کند.

هرچند مشتریان اینک می‌دانند که برای حفظ امنیت رایانه‌های خود باید این دستگاه‌ها را به‌روزرسانی کنند ولی هنوز به این درک نرسیده‌اند که توستر، لامپ‌های روشنایی و خودروهای آن‌ها نیز به به‌روزرسانی نیاز دارند. بنابراین تمامی این توضیحات، دلیلی است بر اینکه کاربران اینترنت اشیاء از سرویس اوربیت استفاده کنند.

شرکت CloudFlare اعلام کرده برای طراحی این سرویس با شرکت‌های تولیدکننده‌ی دستگاه‌های اینترنت اشیاء همکاری کرده و در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ میلیون محصول پشت شبکه‌ی CloudFlare قرار گرفته‌اند. شرکت‌های تولیدکننده بجای آماده‌سازی و انتشار به‌روزرسانی و وصله، می‌توانند قوانین مورد نظر خود را بر روی دستگاه‌های مرزی CloudFlare و دیواره‌ی آتش آن تنظیم کنند که از این طریق، لایه‌ی امنیتی اوربیت سریعاً پیکربندی شده و تنظیمات مورد نظر بر روی دستگاه‌ها اعمال می‌شود و دیگر لازم نیست کاربر چیزی را بر روی دستگاه نصب کند.

در شبکه‌ی این شرکت، ترافیک فشرده شده و سرعت انتقال داده‌ و ترافیک نیز بیشتر می‌شود. به‌عبارت دیگر برای ارسال اطلاعات زمان کمتری صرف شده و در مصرف باتری دستگاه‌های اینترنت اشیاء صرفه‌جویی می‌شود. در حوزه‌ی اینترنت اشیاء چالش‌های امنیتی جداگانه‌ای بوجود آمده چرا که بسیاری از کاربران قادر نیستند دستگاه‌های خود را به‌روزرسانی کنند و شرکت‌های تولیدکننده نیز بیمِ این را دارند که به‌روزرسانیِ منتشرشده به دستگاه‌ها آسیب بزند.

این مشکل در دستگاه‌های قدیمی بسیار جدی‌تر است چرا که هیچ راه‌حلی برای وصله‌ی آن‌ها وجود ندارد. سرویس اوربیت که شرکت CloudFlare ارائه کرده می‌تواند تمامی این چالش‌ها را برطرف کند. در این سرویس یک لایه‌ی دفاعی برای اعمال به‌روزرسانی‌ها و وصله‌ها بر روی دستگاه‌های اینترنت اشیاء بدون نیاز به دخالت انسان در نظر گرفته شده است.

منبع:internetofbusiness

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.