آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار ضدبدافزار آواست، دسترسی به اینترنت را مسدود می‌کند

کمیته رکن چهارم – همه‌ی ما در حال حاضر می‌دانیم که اینترنت محیط خطرناکی است و به این باور رسیده‌ایم ولی باید از برنامه‌ی ضدبدافزار آواست سؤال کنیم چرا دسترسی به کل وب را مسدود می‌کند؟ به‌نظر می‌رسد آخرین به‌روزرسانی که برای برنامه‌ی آواست روز چهارشنبه منتشر شده، بر روی دستگاه‌هایی که این به‌روزرسانی‌ها را دریافت کرده‌اند، دسترسی به وب را مسدود می‌کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،انجمن پشتیبانی این شرکت پر شده است از افرادی که از این موضوع شکایت می‌کنند. هنوز مشخص نیست گستره‌ی این مشکل چقدر وسیع است. با این حال کاربران برای رها شدن از این مشکلات راه‌حل‌هایی را خودشان پیشنهاد داده‌اند. در این انجمن مشاهده می‌کنیم کاربران به کسانی که با مشکل مواجه شده‌اند پیشنهاد می‌دهند تا ویژگی‌های امنیتی آواست را غیرفعال کرده و یا به‌طور کامل این برنامه را حذف کنند. در واقع به نظر می‌رسد در حال حاضر حذف و نصب مجدد نرم‌افزار یکی از بهترین گزینه‌ها برای برطرف کردن این مشکل باشد.

ضدبدافزار آواست هنوز به این مشکل رسیدگی نکرده است ولی باتوجه به افزایش شکایت‌ها از طرف کاربران هرچه سریع‌تر باید مشکل را برطرف کرده و به تعویق نیندازد. اعضای گروه آواست در حال حاضر در انجمن‌های پشتیبانی این شرکت، کار می‌کنند و از کاربران سؤال می‌کنند از چه نسخه‌هایی از آواست و از چه سامانه عاملی استفاده می‌کنند.

این به‌روزرسانی تمامی درخواست‌های HTTP از طرف تمامی برنامه‌ها از جمله به‌روزرسانی ویندوز را مسدود می‌کند. در حالی‌که ارتباطات TCP برقرار می‌شوند ولی هیچ درخواست HTTP ارسال نمی‌شود. ممکن است این مشکل ناشی از این مسئه باشد که تعداد زیادی بدافزار و باج‌افزار وجود دارد که باید مسدود شوند و این موضوع باعث می‌شود برنامه به‌درستی کار نکند.

این نرم‌افزار امنیتی قبلاً نیز با مشکلاتی مواجه بوده است و در بین پرونده‌های خود کاربر نیز هشدارهای مثبت-نادرست داشت و آن‌ها را به‌عنوان بدافزار شناسایی می‌کرد. در این مشکل، تمامی مؤلفه‌های مرکزی ویندوز به‌عنوان پرونده‌های آلوده علامت‌گذاری شده بودند.

منبع:softpedia

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.