مایکروسافت با اضافه‌کردن قابلیت HIPS به آنتی‌ویروس خود امنیت محصولاتش را بالا می‌برد

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت قصد دارد تا رفتار مشکوک اپلیکیشن‌ها و نرم افزار‌ها در کامپیو‌تر شما را زیر نظر بگیرد و موارد مخرب را بلاک کند. این یعنی یک گام مهم به نفع امنیت شما.

 

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از آی تی اس ان (پایگاه خبری امتیت فناوری اطلاعات) , دو ماه پیش از این مایکروسافت اعلام کرد که می‌خواهد در محصولات آنتی ویروس خود، ویژگی تشخیص رفتار مشکوک نرم افزار‌ها را اضافه کند. حالا مایکروسافت اعلام کرده است که بخشی از این تغییرات اعمال شده و باقیمانده آن‌ها دو هفته بعد اعمال خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین نرم افزارهایی که باید به آن‌ها توجه شود، مرورگر‌ها هستند چرا که آن‌ها دروازه ورود بدافزار‌ها به سیستم محسوب می‌شوند. مرورگرهای مشهور، افزونه‌ها و تنظیمات مشکوک را به طور اتوماتیک بلاک می‌کنند و از کاربر می‌خواهند تا نرم افزار معتبر نصب کند. اما برخی از بدافزار‌ها روش دور زدن را یاد گرفته و مرورگر را دور می‌زنند.

مایکروسافت دو مدل فعالیت را از سوی نرم افزار‌ها نخواهد پذیرفت و آن‌ها را بلاک می‌کند:

۱. دور زدن تاییدیه کاربر که طبق آن کاربر باید از نصب افزونه و تولبار آگاهی داشته و با آن موافق باشد.

۲. ایجاد مانع برای تغییر تنظیمات و ویژگی‌های مرورگر

بنابراین هر اپلیکیشنی که یکی از دو کار بالا را انجام دهد توسط محصولات آنتی ویروس مایکروسافت بلاک خواهد شد.

این قابلیت که به قابلیت HIPS هم مشهور است در دیگر محصولات آنتی ویروس جدید موجود است اما مایکروسافت پایه‌ای برای کاربران می‌سازد که آن را به صورت دیفالت دریافت می‌کنند. مایکروسافت اعلام کرده است که این ویژگی فقط اینترنت اکسپلورر را رصد نمی‌کند بلکه تمام مرورگر‌ها را در برمی گیرد.

این اقدامات از لحاظ افزایش امنیت کاربران بسیار بااهمیت است و امیدواریم مایکروسافت این روند را حفظ کند.

منبع : آی تی‌ اس‌ ان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.