زنان در امنیت سایبری – گفتگو با Heather Butler

رکن چهارم – امروزه افراد زیادی به رشته امنیت سایبری علاقه‌مند می‌شوند و خوشبختانه راه خود را در کسب و کار و راهنمایی سایرین پیدا می‌کنند. در این میان تعداد مرد‌ها بیشتر از زنان است، اگر چه لازم به گفتن است که تعداد زنان در این رشته در حال افزایش است و این مایه خوشحالیست.

در مطلب امروز به گفتگوی Kimberly Crawley، نویسنده فعال در زمینه امنیت سایبری با Heather Butler، یکی از اعضای کلید امنیت سایبری دولت بریتانیا، از وب‌سایت tripwire می‌پردازیم. امیدواریم که خواندن این مطلب اشتیاق فعالیت در این زمینه را در زنان بالا ببرد.

Kim Crawley : من معتقدم هستم که شما تا کنون حرفه‌ی جالبی داشته‌اید. بفرمایید که چطور وارد شغل امنیت سایبری شدید؟ 

Heather Butler : خب پس زمینه من، مربوط یه سیاست‌ها و استراتژی‌های امنیتی بوده است. من در گذشته در شغل سیاست‌های امنیتی بودم و در نهایت به سمت قسمت تکنولوژی آن حرکت کردم. 

KC : الان مشغول چه کاری هستید؟

HB : من برای سازمان‌های دولتی کار می‌کنم که مربوط به سیاست‌های سایبری بین‌المللی ما می‌شود. شغل من شامل فکر کردن درباره نحوه همکاری با کشورهای دیگر و سازمان‌های چند جانبه است.

KC : واقعا هیجان‌انگیز است!

HB: متشکرم، من ازش لذت می‌برم.

Kc : اینترنت چیزها به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است. آیا فکر می‌کنید دولت‌های کشورها آمادگی مقابله با حملات سایبری آن را دارند؟ من می‌شنوم که مردم نسبت به عدم نظارت دولت روی اینترنت چیزها نگران هستند.

HB : من فکر می‌کنم IOT و کنترل آن چیزهای جدیدی هستند و در فضای تکنولوژی در حال ظهور است. افراد بسیاری که با آنها کار می‌کنم به این مسئله فکر می‌کنند. امنیت سایبری در کل خودش یک فضای جدید است. بنابراین، ما برای رودرویی با چالش‌های آن، قانون و دستوری نداریم، به دلیل اینکه ما قبلا با آنها برخورد نکردیم.

KC : این دقیقا همان نگرانی‌ای است که من می‌شنوم. اتومبیل‌های IoT، دستگاه‌های دارویی، سیستم‌های امنیتی خانه و باقی دستگاه‌ها با مقررات دولت برای تولید کنندگان و سرویس‌دهندگان وارد بازار می‌شوند. من تصادف اتومبیل به دلیل حمله سایبری را پیش‌بینی می‌کنم.

HB: اتومبیل‌های خودران در جاده‌ها هستند، ما هم برای حل برخی مسائل در جاده‌ها خواهیم بود. دولت‌ها این مسائل را می‌بینند، اما تکنولوژی با سرعت زیادی در حال حرکت است، و ما نیاز داریم که در سمت نظارت بمانیم.

KC : آیا شما در سنین پایین به کامپیوتر علاقه‌مند شدید؟

HB : در واقع نه اصلا! من همیشه به قسمت بین‌المللی چیزها علاقه داشتم. اگر در زمان کودکی به من می‌گفتید که در آینده این شغل را خواهم داشت، هم خوشحال و هم سردرگم می‌شدم.

KC: علاقه‌مندیتون به کامپیوتر چه زمانی شروع شد؟ 

HB : در واقع همین اواخر. هنگامی که در زمینه امنیت کار می‌کردم، می‌دیدم که امنیت سایبری، چیز بزرگی خواهد بود، و من به عملکرد شرکت‌های تکنولوژی علاقه‌مند شدم. رویکردهای لین و چابک برای من جالب بودند و من خواستم که بیشتر یاد بگیرم.

KC : پس شما قبل از اینکه وارد امنیت سایبری شوید، زمانی که در زمینه امینت کار می‌کردید هیچ ارتباطی با کامپیوتر نداشتید؟

HB: بله، فکر کنم در ذهنم بود که ممکن است در قدم بعدی به سمتش بروم. من اغلب به دو گام جلوتر فکر می‌کنم.

KC : چه زمانی فرصت انتقال به امینت سایبری برای شما ایجاد شد؟ 

HB: همین اوخر، من تقریبا یک سال است که وارد این حوزه شده‌ام.

KC : شگفت‌انگیز است. برای شما خوشحالم. فکر کنم شما همیشه در زمینه هایی کار کرده‌اید که مردسالاری بوده است؟

HB: بله، همانطور که فکر می‌کنم شما هم می‌دانید، زمینه‌های امنیت و تکنولوژی در زمینه جنسی تعادل ندارند.

KC : مزایا و معایب بودن زنان در زمینه کاری شما چیست؟ 

HB: من اغلب به مزایا و معایبش نسبت به این کار فکر می‌کنم. اما اگر از نظر موقعیت شخصی خودم به آن نگاه کنم، فکر می‌کنم مزیتش این هست که می‌شود چشم‌انداز متفاوتی را پیشنهاد داد. در واقع فکر می‌کنم یکی از معایب این حوزه، کمتر بودن زنان در آن است. چون شما چشم‌انداز کلی به چیزها را از دست می‌دهید. 

برگردیم به موضوع اینترنت چیزها، اگر ما به کاربران زن فکر نکنیم، راه‌حلهایی که ارائه می‌دهیم برای تمام کاربران نخواهد بود.

هنگامی که من وارد این شغل شدم، جو خیلی مرد محوری را دیدم، و کنترل کردن اوضاع سخت بود. می‌توانم بفهمم چرا زنان شغلشان را به دلیل همچین جوهایی رها می‌کنند. کنترلش سخت است.

KC : این نقطه نظرات عالی هستند. آیا فکر می‌کنید فرهنگ تکنولوژی مانع زنان است؟ به خاطر می‌آورم که زمانی که در پشتیبانی فنی شرکتی مشغول به کار شدم، مجبور به ثابت کردن توانایی‌های فنی‌ام شدم. همکاران مرد در شرکت فکر میکردند نمی‌توانم این شغل را برای زمان طولانی حفظ کنم، و من به آنها ثابت کردم که اشتباه می‌کنند. سرویس بهداشتی زنان فقط برای من بود!

HB : فکر کنم یکی از مزایای کمیاب است.

KC : هر روز با دامن و کفش پاشنه بلند به سر کارم می‌رفتم و در راه به خودم می‌گفتم « بله، من زنی هستم که در بخش پشتیبانی فنی کار می‌کنم»

HB : قطعا فکر می‌کنم، فرهنگ زنان را از سر خود باز می‌کند. نگاهی به مشکلهای جاری با Uber بیندازید.

KC: بله، داستان Uber خیلی ظالمانه است.

HB : هنگامی که شما در اقلیت باشید، دانستن بهترین راه رودررویی با آن سخت است، بخصوص زمانی که بیشتر مسائلی که با آن مواجه هستید به جای تبعیض آشکار، نامحسوس هستند.

KC : خاطرم هست که یک همکار مرد سیاه پوست داشتیم، تنها فرد سیاه پوست شرکت. ما به هم قول دادیم که تصور کنیم هیچ مرد سفید پوستی وجود ندارد. من خوش‌شانس بودم که توانستم به زنان زیادی این نگرش را توضیح بدم. این من را امیدوار می‌کرد که تغییرات در راه است.

HB : من هم امیدوارم! راه‌ها و ابتکارهای واقعا خوبی وجود داند که امتحان بشوند، و نشان دهند که چقدر این فضا جای کار دارد.

KC : اگر دختر جوانی از شما توصیه بخواهد که چگونه وارد حوزه امنیت سایبری شود، به او چه می‌گویید؟

HB: توصیه شخصی خودم … شروع به امتحانش کن. با شرکت‌ها صحبت کن و از آنها راهنمایی بگیر، کارآموزی کن و با مردم صحبت کن. موقعیت را بسنج. همچنین به آنها از جالب بودن این حوزه می‌گویم و اینکه رو به رشد است و کسی که وارد حوزه امنیت سایبری شود، شغل خواهد داشت.

KC : چه طرح‌هایی در این زمینه وجود دارند؟

HB: رقابت CyberFirst دختران از طرح های واقعا خوب است. آنها با طراحی بازی‌هایی دختران جوان را مشتاق می‌کنند که به شغل امنیت سایبری در سنین جوانی فکر کنند.

KC : کار آموزی سخت هستش. معمولا پولی بابت آن پرداخت نمی‌شود، که اوضاع را برای افرادی که توسط خانواده حمایت نمی‌شوند و یا تمکن مالی ندارند سخت می‌کند. بعلاوه کارآموزی اغلب مقرراتی که شامل شغلی که بابتش پول پرداخت می‌شود را دارد و اغلب از آن به عنوان کار بدون مزد، سو استفاده می‌شود.

HB: این نکته خوبی در باره کارآموزی است. فکر کنم من از دید دولت به آن نگاه می‌کنم. ما دستمزد عادلانه‌ای به کارآموزانمان میدهیم.

KC: اما به طرح خوبی اشاره کردید، من آن را بررسی می‌کنم. متشکرم.

HB: اما حق با شماست. مسائلی در مورد کارآموزی بدون مزد وجود دارند. فکر می‌کنم شرکت های امنیتی خیلی مشتاق هستند که استعداد‌های جوان را تشویق کنند. بهرحال بیشتر آنها خیلی خوشحال می‌شوند که زمانشان را با افراد جوانی که علاقمند به این حوزه هستند و یا در پی یافتن شغلی در این حوزه هستند، به اشتراک بگذارند.

KC: خوشحالم که کارفرماهای شما به کارآموزان مزد خوبی می‌دهند. آیا این شغل ملزوماتی هم دارد؟ آیا یک کارآموز نیاز به روزمه خاصی دارد؟ 

HB: بله، روند درخواست خیلی دقیق است. مصاحبه و ارزیابی هر دو انجام می‌شود. همچنین کارآموزی‌هایی برای افراد محروم و آنهایی که در گروه‌‌های اقلیت هستند، وجود دارد.

KC: چیز دیگری هم هست که بخواهید اضافه کنید؟

HB : فقط اینکه متشکرم که به داستان من علاقه مند بودید، و اینکه به نشان دادن زنانی که در این حوزه کار می‌کنند، کمک می‌کنید. خیلی مهم است که این حوزه را به عنوان یک شغل معرفی کنیم.

گفتگوی Kim Crawley و Heather Butler در اینجا به پایان می‌رسد. امیدواریم که این مصاحبه شما را تشویق کند تا اگر به امنیت سایبری علاقمند هستید، جدیش بگیرید، یاد بگیرید و مطمئن شوید که حتما شغلی در این حوزه پیدا خواهید کرد.

منبع : کنش‌تک

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.