انتخاب بهترین ضدبدافزار برای دستگاه‌های اندرویدی

رکن چهارم – محققان امنیتی بررسی جدیدی را بر روی محصولات امنیتی اندروید انجام دادند. به نظر می‌رسد بیشتر برنامه‌های آلوده در فروشگاه گوگل‌پلی قرار گرفته‌اند. علی‌رغم این واقعیت که قرار بود این فروشگاه جای امنی برای کاربران اندروید باشد، نتیجه می‌گیریم وجود محصولات ضدبدافزاری و امنیتی در سامانه عامل‌های تلفن همراه گوگل تقریباً اجباری است.

تحقیق انجام‌شده توسط موسسه امنیتی AV-TEST، بهترین راه‌حل‌های ضدبدافزاری برای اندروید را نشان داده و اگر بخواهید امنیت داده‌ها در تلفن همراه خود را افزایش دهید، به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید کدام یک از راه‌حلی‌های امنیتی را انتخاب کنید. در مجموع ۷ محصول مختلف امنیتی حداکثر نمره را با امتیازات عالی در زمینه‌ی عملکرد و قابلیت کسب کردند. محصولات امنیتی از Tencent، سیمانتک، Sophos ،G Data ،Cheetah، بیت‌دیفندر و Antiy آن‌هایی هستند که در اولویت قرار دارند در حالی‌که محصولات AhnLab، مک‌آفی و ترندمیکرو در جایگاه بعدی قرار دارند.

کسپرسکی و ای‌ست به حداکثر امتیاز نزدیک هستند

کسپرسکی که مدت‌هاست یکی از فروشندگان امنیتی پیشرو در حوزه‌ی رومیزی و دستگاه تلفن همراه است، در آخرین دور از آزمایش‌ها نیز به نتایج خوبی دست یافته است. رسیدن به میزان تشخیص ۹۹.۸ درصدی در آزمایشات واقعی و ۹۹.۹ درصد میزان تشخیص کلی از نتایج این شرکت امنیتی بوده است. نرم‌افزار امنیتی ساخته شده توسط شرکت چینی NSHC که Droid-X ۳ نامیده می‌شود، با ۹۱.۹ درصد میزان تشخیص در آزمون واقعی و ۹۴.۸ درصد میزان تشخیص کلی، پایین‌ترین امتیاز را به دست آورد

بخش امنیت تلفن همراه و ضدبدافزار متعلق به شرکت ای‌ست، ۵/۵ امتیاز (حداکثر از ۶) برای حفاظت، ۶ امتیاز برای قابلیت استفاده و ۱ امتیاز از ۱ برای ویژگی‌ها دریافت کرده و در نمودارها به محصولات پیشروها بسیار نزدیک شده است، اما هنوز به برخی از نمونه‌های بدافزار اجازه‌ی عبور می‌دهد و آن‌ها را مسدود نمی‌کند. در نهایت، انتخاب یک ضدبدافزار قدرتمند نباید مشکل چندان بزرگی باشد، به خصوص به این دلیل که کمتر از ۷ راه‌حل امنیتی مختلف، حداکثر امتیاز را در این آزمایش‌ها کسب کرده‌اند.

 

اما در عین حال، درست مانند رایانه‌های شخصی ویندوز، یکی از بهترین راه‌های در امان ماندن از بدافزارها این است که همیشه برنامه‌های کاربردی را از منابع قابل اطمینان بارگیری کرده و حتی اگر فروشگاه گوگل‌پلی مکان امنی باشد، همیشه باید نگاهی به تعداد بارگیری‌ها، بررسی‌های کاربران و سایر اطلاعات داشته باشید چرا که این اطلاعات می‌تواند در شناسایی برنامه‌های مشکوک بسیار کمک‌کننده باشد.

 

منبع: softpedia

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.