گوگل نیز مانند فیس‌بوک به دنبال راهی برای مقابله با افراطی‌گرایی و تروریسم است

رکن چهارم – گوگل در تلاش است تا ویدئوهای با محتوای تروریستی و افراطی‌گرایی را بر روی بستر خود مسدود کند. این فعالیت‌ها با استفاده از فناوری‌های جدید و ترکیبی از نظارت‌های انسانی انجام شده است. گوگل روز یک‌شنبه اطلاعیه‌ای مبنی بر این فعالیت را منتشر کرد. این عملیات پس از این انجام می‌شود که شرکت فیس‌بوک نیز در این زمینه فعالیت داشته است. ۷ شرکت مهم و تأثیرگذار در حوزه‌ی فناوری به این نتیجه رسیده‌اند تا در فضای برخط به مقابله با محتوای تروریستی و افراطی‌گرایی بپردازند.

یکی از کارشناسان شرکت گوگل در پستی وبلاگی گفت: «در حالی‌که چندین سال است ما و دیگر شرکت‌ها در تلاش هستیم تا محتوایی که سیاست‌های ما را نقض می‌کنند، حذف کنیم، متأسفانه باید اعلام کنیم که ما در حوزه‌ی صنعتی باید تلاش‌های خود را در این زمینه بیشتر کنیم.» این کارشناس اعلام کرد شرکت گوگل در تلاش است تا از روش‌های هوش مصنوعی استفاده کرده و محتوای تروریستی مربوط به یوتیوب را کاهش دهد. او گفت: «این مسئله بسیار چالش‌برانگیز است. زمانی‌که ویدئویی از یک حمله‌ی تروریستی توسط نهادهای خبری مانند بی‌بی‌سی منتشر می‌شود، مورد تجلیل قرار می‌گیرد ولی اگر کاربری این ویدئو را در شبکه‌ای بارگذاری و منتشر کند، سیاست‌ها را نقض کرده است.»

 

او افزود: «در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا از روش‌های پیشرفته‌ی یادگیری ماشین برای شناسایی و طبقه‌بندی محتوای تروریستی استفاده کنیم.» شرکت گوگل اعلام کرد این رویکرد به‌تنهایی کافی نبوده و چندین کارشناس مستقل را نیز به کار گرفته تا ویدئوهایی که سیاست‌های این شرکت را نقض می‌کنند، شناسایی کنند. 

 

گوگل گفت: «ماشین‌ها می‌توانند در شناسایی ویدئوهای مشکل‌ساز بسیار کمک کنند ولی همچنان به کارشناسان انسانی نیاز داریم تا بین ویدئوهای خشونت‌آمیز و مذهبی با تبلیغات بازی‌های برخط تمایز قائل شوند.» در حال حاضر ۶۳ شرکت با گوگل در مسدود کردن محتوای نامناسب همکاری دارند و این شرکت قصد دارد ۵۰ شرکت غیرانتفاعی و غیردولتی دیگر را نیز برای این کار استخدام کند.

 

کارشناس گوگل گفت: «این مسئله که از شرکت‌های دیگر بهره می‌بریم، کمک می‌کند تا بتوانیم از تجربیات آن‌ها در حوزه‌ی محتوای خشونت‌آمیز، خودآزاری و تروریسم استفاده کنیم. ما فعالیت‌های خود را با شرکت‌هایی که در حوزه‌ی مبارزه با افراطی‌گرایی فعالیت می‌کنند، افزایش خواهیم داد.»

 

اقدامی مشابه هفته‌ی گذشته توسط شرکت فیس‌بوک اطلاع‌رسانی شد. اوایل سال جاری فیس‌بوک اعلام کرده بود قصد دارد ۳ هزار کارمند را برای نظارت و حذف محتوای نامناسب از این شبکه‌ی اجتماعی استخدام کند. کارشناسان معتقدند یوتیوب باید تبلیغات برخط را در بستر خود مهار کند چرا که تروریست‌ها از این رویکرد برای جذب نیرو استفاده می‌کنند.

منبع: security week

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.