خطای انسانی، مهم‌ترین عامل بروز اختلال در Azure مایکروسافت

 

کمیته رکن چهارم – در جریان از کار افتادن سرویس پردازش ابری مایکروسافت موسوم به Azure در ماه نوامبر، خطای انسانی به عنوان مقصر اصلی شناخته شد و این شرکت اعلام کرد که امیدوار است با به‌روزرسانی‌های اخیر خود که به صورت خودکار راه‌اندازی می‌شود و جایگزین فرآیند دستی می‌گردد، جلوی این گونه اختلالات را در آینده بگیرد و باعث شود Azure به این صورت از دسترس خارج نشود.به گزارش وبسایت Tevhworld،”جِیسون زاندر” مدیر مرکز Azure مایکروسافت  با اشاره به از دسترس خارج شدن این سرویس توضیح داد: «دستورالعمل استفاده از Azure مایکروسافت بسیار واضح و روشن است. اما برای استقرار ابزارهای مبتنی بر آن میان تصمیمات اتخاذ شدن توسط انسان و پروتکل اصلی فاصله فراوانی بوده است».

در ادامه توضیحات او گفته شد: «سیاست‌هایی که هم‌اکنون برای به‌روزرسانی ابزارهای Azure تعریف شده به این صورت است که سیستم‌ را مجبور می‌کند به صورت خودکار مستقر شود».

این نخستین باری نیست که مایکروسافت اعلام می‌کند Azure بر اساس خطا و اشتباهات انسانی از دسترس خارج می‌شود.

در فوریه ۲۰۱۳ نیز مجوز امنیتی منقضی شده Azure باعث شد تا این سرویس به طور کامل از دسترس مشترکان خود خارج شود.

هر دو مورد نشان می‌دهد که چگونه خطاهای کوچک می‌تواند تاثیرات بزرگی را در یک سرویس بزرگ مانند Azure بجا بگذارد و به‌نظر می‌رسد این مسئله مایکروسافت را مجبور کرده است تا بر اهمیت فرایند اتوماسیون خدمات ابری خود تاکید بیشتری داشته باشد.

منبع : همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.