گوگل هنگ‌اوت همه چیز شما را گوش می‌کند و می‌داند!

کمیته رکن چهارم – چندی پیش گوگل «هنگ اوت» اعلام کرد که ویژگی‌های جدیدی به این سرویس اضافه شده است. اما چقدر حریم خصوصی شما با این ویژگی‌ها حفظ می‌شود؟

 

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , ویژگی که به گوگل هنگ اوت اضافه شد در واقع پیشنهاد جمله یا حرکت بعد در یک چت مثلا اگر یک طرف چت از طرف دیگر بپرسد که «کجایی؟» طرف دیگر احتمالا می‌خواهد مکانش را بگوید پس گوگل هنگ اوت نقشه را در اختیارش می‌گذارد.

خب تصور آن ساده است: گوگل متن چت‌ها را داشته باشد و بخواند تا بتواند پیشنهادهای «هوشمند» به شما بدهد. در نتیجه متن چت‌های شما در اختیار گوگل قرار داشته و از این طریق تمام صحبت‌های شما و تمام کسانی که در دنیا از گوگل هنگ اوت استفاده می‌کنند را داشته باشد.

واضح است که در این صورت حریم خصوصی شما به سادگی زیر پا گذاشته می‌شود مگر اینکه گوگل تعریف جدیدی از حریم خصوصی ارائه کرده باشد.

البته باید گفت که این رفتار در گوگل رفتار جدیدی نیست و پیش از این نیز گوگل در رصد کردن اطلاعات و جمع آوری آن‌ها از کاربران ید طولایی داشته و دارد. اطلاعاتی که توسط موتور جستجوی گوگل از کاربران جمع آوری می‌شود و هم چنین ایمیل‌هایی که از طریق جی‌میل رد و بدل می‌شود همگی در اختیار گوگل است.

اگر لحظاتی به این موضوع فکر کنید که گوگل و دیگر شرکت‌هایی که در کار جمع آوری اطلاعات کاربران هستند (مانند فیس‌بوک) با داشتن این حجم از اطلاعات چه کارهایی می‌توانند بکنند، احتمالا خود را ساکن شهر گوگل یا فیس‌بوک می‌یابید که قوانین سفت و سختی دارد و باید تمام اطلاعات خود را به جزئیات در اختیار آن‌ها قرار دهید. این حجم از اطلاعات آنقدر گرانبها است که می‌تواند افکار مردم دنیا را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را در جهت‌های دلخواه این شرکت‌ها سوق دهد.

حریم خصوصی مسئله‌ای است که در آینده نه چندان دور، خود تبدیل به تجارتی جداگانه خواهد شد.

منبع : آی تی‌ اس‌ ان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.