طراحی زبان برنامه‌نویسی جدیدی برای توسعه صفحات وب

کمیته رکن چهارم – موسسه فناوری ماساچوست که به «ام آی تی» معروف است، زبان برنامه‌نویسی جدیدی را برای توسعه وب طراحی کرده است که به کمک آن می‌توان سرعت توسعه وب را افزایش داد.به گزارش وب‌سایتpcworld، طراحی یک صفحه وب مستلزم آشنایی با مجموعه‌ای از فناوری‌ها، از HTML گرفته تا جاوا اسکریپت است، اما یکی از پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست همه این فناوری‌ها را در هم ترکیب کرده و از آن‌ها زبان جدیدی ساخته است که به کمک آن می‌توان عملکرد، سرعت و امنیت صفحات وب را افزایش داد. استفاده از این زبان که Ur/Web نام دارد توسعه‌دهندگان صفحات وب را از کارکردن با زبان‌های مختلف بی‌نیاز می‌کند.

 

آدام چیپالا، یکی از دانشمندان علوم رایانه و نویسنده این زبان جدید گفته است: فکر می‌کنم این زبان دارای قابلیت‌های گسترده‌ای است که می‌تواند هزینه توسعه وب در محیط‌های مختلف را کاهش دهد. این زبان از مزیت‌های مهندسی نرم‌افزاری ویژه‌ای برای جنبه‌های مختلف توسعه وب برخوردار است که پیش از این به صورت غیرنظام‌مند دنبال می‌شد.

چیپالا قصد دارد زبان ابداعی خود را ماه آینده در سمپوزیم انجمن حمایت از ماشین‌های پردازشی که با موضوع اصول زبان‌های برنامه‌نویسی برگزار می‌شود، معرفی کند.

در حال حاضر، توسعه صفحات وب مستلزم آشنایی با فناوری‌هایی مثل HTML، CSS، XML، جاوااسکریپت و غیره است. اما چیپالا همه این فناوری‌ها را در قالب زبان جدید ارائه کرده است و با استفاده از شیوه کامپایل کردن آن‌ها را به یک کد قابل اجرا بر روی دستگاه‌های ماشینی تبدیل کرده است.

چیپالا یکی از پژوهشگران ام آی تی است که می‌کوشند زبان‌های برنامه‌نویسی را توسعه دهند. یکی دیگر از همکاران وی نیز زبان جدیدی به نام Sketch را توسعه داده است که هنگام نوشتن یک برنامه قادر است به صورت خودکار کامل شود. همکاری دیگری نیز زبانی به نام Stack طراحی کرده است که که قادر است بخش‌هایی را از یک کد برنامه‌نویسی را که کامپایلرها از قلم می‌اندازند، تشخیص دهد.

منبع : همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.