هشدار درباره خطرات ثبت‌نام در برنامه‌های تلفن همراه

کمیته رکن چهارم – کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند که کاربران نباید اسامی کاربری و کلمات عبور خود در شبکه‌های اجتماعی را در برنامه‌ای موبایلی که بر روی تلفن‌های همراه نصب می‌کنند، وارد کنند.

امروزه بسیاری از برنامه‌های تلفن همراه کاربران را برای استفاده وادار به ثبت‌نام از طریق حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و تلاش می‌کنند از این طریق اطلاعات اضافی مانند سن، تاریخ تولد، آدرس ایمیل و شماره تلفن آن‌ها را به دست آورند.

این فرایند اگرچه درگوشی‌های همراه به یک فرایند عادی و متداول مبدل شده و اقدامات زمان‌بر برای تهیه حساب کاربری و به خاطر سپردن کلمه عبوری جدید را حذف می‌کند، اما جاسوسی برنامه‌های موبایلی از افراد را تسهیل می‌کند.

توسعه‌دهندگان برنامه‌های موبایلی در سال‌های اخیر بارها تلاش کرده‌اند تا به اطلاعات ذخیره‌شده کاربران در برنامه‌های دیگر دسترسی یابند، بدون آنکه کاربر از آن‌ها مطلع شود. بررسی جدید موسسه پلی تکنیک ویرجینیا ثابت کرده که هزاران برنامه موبایلی در فروشگاه پلی استور پس از نصب به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی می‌یابند و آن‌ها را با برنامه‌های دیگر تلفن همراه به اشتراک می‌گذارند.

از همین رو ثبت‌نام در یک برنامه موبایلی از طریق حساب کاربری شبکه اجتماعی به معنای تقدیم این اطلاعات به طیف گسترده‌ای از افراد و شرکت‌های ثالث است.

کارشناسان امنیتی به کاربران توصیه می‌کنند به‌منظور بررسی سوءاستفاده یا عدم استفاده از داده‌های خصوصی خود تعداد و ماهیت برنامه‌های موبایلی که به اطلاعات شبکه‌های اجتماعی آن‌ها دسترسی دارند را کنترل کنند. بدین منظور کاربران فیس‌بوک از مسیر و کاربران گوگل پلاس از مسیر اقدام می‌کنند.

 

منبع: فارس

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.