نمایشگر OLED برای همه گوشی‌ها

کمیته رکن چهارم – تا سال ۲۰۲۰ نیمی از موبایل‌های تولیدی مجهز به نمایشگر OLED خواهند بود.

موسسه تحقیقات بازار «ترند فورس» (TrendForce) در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۲۰ حدود نیمی از موبایل‌های تولیدی در سرتاسر دنیا مجهز به نمایشگرهای مبتنی بر تکنولوژی OLED خواهند بود.

آمارهای منتشرشده نشان می‌دهند که چند سالی هست ظرفیت تولید نمایشگرهای موبایل با نرخی نسبتاً ثابت در حال تغییر سهم از نمایشگرهای LCD به نوع جدیدتر OLED است. گرچه پیش‌بینی ترند فورس نسبت به سایر پیش‌بینی‌ها سهم بسیار کمتری را برای نمایشگرهای جدید در نظر گرفته است. از دیدگاه موسسه مذکور، ظرفیت تولید محدود در کنار هزینه‌های بالای تولید این پنل ها دو عامل اساسی برای عدم گسترش فراگیر آن‌ها طی ۴ سال آینده خواهد بود.

از آن‌سو نیز به نظر می‌رسد که تولیدکننده‌های چینی در چند سال آینده بزرگ‌ترین مشتریان نمایشگرهای OLED خواهند بود. به‌خصوص اگر تولیدکننده‌ها بتوانند به هر نحو ممکن قیمت تمام‌شده این سخت‌افزار مهم را کاهش دهند. به‌علاوه این‌که چند تولیدکننده مشهور پنل های نمایشگر در چین نیز با سرعت‌بالا در حال آماده‌سازی زمینه‌های سخت‌افزاری و تکنولوژیک برای کوچ از LCD به OLED هستند.

بدون شک یکی دیگر از عوامل اصلی تغییر موازنه بازار نمایشگرهای موبایل به نفع فناوری OLED، تمایل کمپانی اپل به استفاده از آن‌ها در آیفون‌هایش است. پیش‌بینی می‌شود که امثال بخش نسبتاً کوچکی از آیفون‌های جدید مجهز به نمایشگرهای مذکور باشند. اما به‌طورقطع در سال‌های آینده این سهم به‌تدریج افزایش خواهد یافت.

شکی نیست که شرکت سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نمایشگرهای OLED بیش از بقیه از این تغییر رویکرد بازار راضی باشد، گرچه نباید فراموش کرد که رقبایی چون ال‌جی و توشیبا نیز تلاش زیادی را برای افزایش سهم خود در این بازار رو به گسترش به کار بسته‌اند، به‌خصوص که شنیده‌شده قرار است بخش عمده نیاز اپل به نمایشگرهای OLED توسط ال‌جی تأمین شود.

منبع: دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.