بازار زیرزمینی AlphaBay توسط مقامات بین‌المللی از کار افتاده است

کمیته رکن چهارم – یکی از بازارهای بزرگ زیرزمینی در وب تاریک با نام AlphaBay که در آن دارو، مواد مخدر و سایر موارد غیرقانونی به فروش می‌رسد، اوایل این ماه بدون ارائه‌ی هیچ‌گونه توضیحی از سمت مدیران آن، از کار افتاده بود. اینک خبرها حاکی از این است که مقامات بین‌المللی مسبب این موضوع بوده‌اند. 

این بازار زیرزمینی در تاریخ ۴ جولای بی‌هیچ توضیحی از کار افتاد. مشتریان این بازار که سرمایه‌ی زیادی را در آن صرف کرده بودند، از این مسئله بسیار وحشت‌زده شده بودند. برخی از مشتریان حتی گمان کردند که دامنه‌های این بازار مورد حمله قرار گرفته تا پول‌های آن‌ها را به سرقت ببرند. براساس گزارش‌های مجله‌ی وال‌استریت، مقامات کشورهای آمریکا، کانادا و تایلندی در همکاری مشترکی، یکی از اپراتورهای این بازار را دستگیر کرده و پس از آن توانسته‌اند این بازار را از کار بیندازند. در این نشریه اعلام شده که اپراتور این بازار ساکن کانادا بوده و در تایلند دستگیر شده است. 

این شهروند کانادایی که منتظر استرداد به آمریکا بود، به گفته‌ی مسئولان زندان، روز چهارشنبه خود را به دار آویخته و خبرگزاری‌ها نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند. خبرها حاکی از آن است که این فرد خود را با استفاده از حوله به دار آویخته است. این اپراتور تقریباً به مدت ۸ سال در تایلند زندگی کرده است. پس از دستگیریِ او، مقامات بین‌المللی از او ۴ ماشین لامبورگینی و ۳ خانه با مجموع ارزشِ ۱۱.۷ میلیون دلار را ثبت و ضبط کردند. بازار AlphaBay زمانی در صدر خبرها قرار گرفت که در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی، تعدادی از نفوذگران به وب‌گاه آن نفوذ کرده و نزدیک به ۲۰۰ هزار پیام رمزنگاری‌نشده متعلق به کاربران را به سرقت بردند. 

برخلاف بازار زیرزمینیِ Evolution که ناگهان در یک نیمه‌شب از سطح اینترنت ناپدید شد و در ادامه میلیون‌ها دلار در قالب بیت‌کوین از آن به سرقت رفت، بازار AlphaBay توسط مقامات بین‌المللی و کشورهای مختلف از کار افتاده است. اف‌بی‌آی اعلام کرده، بیت‌کوین‌های موجود در این بازار را ضبط کرده و در بازار به مزایده گذاشته است. 

منبع: thehackernews

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.