شناسایی بات نتی با ۹۰ هزار اکانت جعلی در توییتر

کمیته رکن چهارم – مؤسسه امنیتی زیروفاکس به تازگی یک حمله بات نتی به توییتر را شناسایی کرده که به زعم آن‌ها، بزرگ ترین نمونه در شبکه‌های اجتماعی محسوب می شود.

 ربات‌های هرز نگار (Spambot) به یکی از اجزای جدانشدنی فضای مجازی تبدیل شده اند. گاهی اوقات فرد مهاجم، شبکه ای از این ربات ها موسوم به «بات نت» را به راه انداخته و اهداف شومش را از طریق این لشکر عظیم به اجرا در می آورد.

مؤسسه تحقیقاتی امنیتی زیروفاکس (ZeroFOX) به تازگی یک حمله بات نتی به توییتر را شناسایی کرده که به بزرگ ترین نمونه در شبکه های اجتماعی تا به امروز محسوب می‌شود.

این بات نت که «SIREN» نام دارد و با الهام از شخصیت‌های افسانه ای یونان باستان نام گذاری شده، بیش از ۹۰ هزار اکانت جعلی توییتر را در اختیار دارد و طی چند هفته فعالیت، توانسته بیش از ۸٫۵ میلیون توییت را منتشر کند و بالغ بر ۳۰ میلیون کلیک را در این شبکه اجتماعی شبیه سازی کند.

بیشتر توییتهای این بات نت از اکانت هایی با ساختار مشابه ارسال می شوند که عکسی شخصی از یک زن جوان و اطلاعاتی حاوی یک لینک اسپم را در خود دارند. بسیاری از این حساب های کاربری تقریباً یک سال قبل ساخته شده و کم و بیش فعال بوده اند تا از سیستم تشخیص اسپم توییتر در امان بمانند.

ربات‌های مورد بحث می توانند توییت های کاربران واقعی را به همراه لینک آلوده و اطلاعات بی ربط، بازنشر نمایند. بیشتر لینک های مورد بحث به وب سایت های غیر اخلاقی هدایت می شوند، ضمن اینکه دو مورد از نام‌های دامنه مورد استفاده توسط بات نت، به شرکت بازاریابی Deniro Marketing تعلق دارند. این شرکت تاکنون پاسخی در این زمینه ارائه نکرده است.

خوشبختانه توییتر اقدامات لازم را برای مقابله و از کار انداختن این بات نت انجام داده و بیشتر حساب‌های جعلی تا به امروز بسته شده اند. گوگل هم لینک‌های کوتاه شده با استفاده از سرویس خودش را مسدود کرده است. با این حال، باید توجه داشته باشیم که دنیای مجازی هم شبیه به دنیای واقعی، تهدیدها و مشکلات خاص خودش را دارد و باید آگاهانه با آن‌ها برخورد کنیم.

منبع: دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.